Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR007 | ||||
Ders İsmi: | Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Osman Can Ünver | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, AB-Türkiye ilişkilerinin her iki taraf için uygunluğunu ve savaş sonrası Avrupa'daki önemini tasvir etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla ilişkiler, geçmişleri, ekonomik ve güvenlik kaygıları ve kimlikleri ile ideolojileri bağlamında tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste Türkiye'nin Avrupa'ya olan ilgisi ve bu ilginin tarihsel arka planı anlatılacaktır. Avrupa Birliği'nin tarihsel perspektifi ve ortaya çıkışı analiz edilecektir. Daha sonra Türkiye ile AB arasındaki ilişkiler, antlaşmalar incelenecektir. Son olarak bu ilişkide tarihi ve güncel konu olan Kıbrıs sorunu ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, Türkiye-AB ilişkileri hakkında temel bilgileri en baştan öğreneceklerdir. 2) Öğrenciler farklı aşamalarda farklı yaklaşımları öğrenecekler 3) Öğrenciler, Türkiye bağlamında farklı devletlerin politikalarını öğreneceklerdir. 4) Öğrenciler Türkiye-AB ilişkilerindeki güncel sorunları öğrenecekler 5) Öğrenciler, AB ile ilgili sorunlarda Türkiye'nin yaklaşımlarını ve politikalarını öğreneceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerine Giriş | |
2) | 1963 Ankara Anlaşması | |
3) | Ek Protokol | |
4) | 1980 Türk-Avrupa Ortaklık Anlaşmaları | |
5) | Kırılma Noktası: 1986 Aralık | |
6) | Farklı Üye Devletlerin Rolü | |
7) | Hotspot No.1: İşçilerin serbest dolaşımı | |
8) | Hotspot No.2: Ekonomik kalkınma | |
9) | Sınıftaki tartışmalar | |
10) | Hotspot No. 3: Dış politika | |
11) | Hotspot No.4: Türk iç siyasetindeki savlar | |
12) | Sarkozy-Merkel taahhütleri | |
13) | Türkiye'deki siyasi tartışmalar | |
14) | Genel değerlendirme | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | EU-Turkey Relations in the 21st Century |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 7 | 13 |
Ödevler | 8 | 24 |
Final | 12 | 46 |
Toplam İş Yükü | 125 |