Dersin Amacı: |
Bu ders ile öğrenciye iç mekan tasarım ve düzenleme becerisi kazandırılması, ayrıca öğrencinin iç mimari tasarım süreci kapsamında, insan- sosyal çevre ilişkisi doğal, mimari ya da tarihi özelliği olan yapısal çevrelerde karmaşık işlevler barındıran yapıların, mekân tanımlama, mekanın sorunlarını belirleme, bilgi toplama, bunları değerlendirme, özgün çözümler geliştirme ve sonuca ulaşabilecek olan çözümleri sentezleyerek sunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Verilecek proje için fonksiyonları belirlemek, konsept belirlemek ve teknik detayları ile tamamlanmış bir iç mekan tasarımı gerçekleştirmek üzerine kurgulanmıştır. Ofis yapıları tipolojisi dersin kapsamında ele alınmaktadır. Çevresel ve kültürel bağlamda farklı çözümler sunabilecek binalar örneğinde yeniden değerlendirme, estetik ve fiziksel performans koşulları, engelliler için gereksinimler, avlu ve bahçe çözümleri araştırılır. İç ve dış mekânda detay çözümleri ile iş programına öncelik veren, mobilya ve peyzaj tasarımına, yapısal problemlere, elektrik, sıhhi, akustik ve iklimlendirme sorunlarına eğilen konular araştırılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin ve Konunun Tanıtılması |
|
2) |
5N+1K Referans Değerler ve Sezgisel Çağrışım / Kavram Çoğaltma + Eksiltme + Önerme Oluşturma + Manifesto |
|
3) |
5N+1K Referans Değerler ve Sezgisel Çağrışım / Görsellerin Analizi + Asal Geometri Tayini + Geometrik Form Oluşturma |
|
4) |
Hacme Geçiş / Konsept / Asal Geometri / Manifesto Teslim |
|
5) |
İhtiyaç Programı |
|
6) |
Mekân Organizasyonu + Leke Çalışması |
|
7) |
Yerleşim (1/50 Kaba Tefriş) Teslim |
|
8) |
Mekân Çözümleme (1/50) |
|
9) |
Mekân Çözümleme (1/50) |
|
10) |
Kesin Yerleşim (1/20) |
|
11) |
Detaylı Tefrişli Plan (1/20) |
|
12) |
Renk Kartelası Oluşturma + Malzeme Seçimi |
|
13) |
Zemin Tavan Duvar (Detayların Çözümlenmesi) (1/10) + Mobilya (1/10) |
|
14) |
Çevresel Sistemler (Isıtma-HVAC-Aydınlatma) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
3 |
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
3 |
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
3 |
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
3 |
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
2 |
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
3 |
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
3 |
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
3 |
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
1 |
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
2 |
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
2 |
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
3 |
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
2 |