Ders Kodu: | ICM203 | ||||
Ders İsmi: | Mobilya Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Deniz Üner Atılgan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mobilya tasarımı dersinin amacı öğrencilere mobilya tasarımının temel kavramlarını ve becerilerini öğretmektir. Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımı sürecini anlatarak, mobilya tasarımında kullanılan malzemelerin özelliklerini, mobilya tasarımında renk ve doku kullanımının önemini ve ergonomik faktörlerin mobilya tasarımında nasıl dikkate alınması gerektiğini öğretir. Bu ders ayrıca öğrencilere mobilya tasarımı için gerekli araçları ve teknolojileri tanıtır. Öğrenciler mobilya tasarımı konusunda yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir ve farklı tasarım kriterleri ve müşteri ihtiyaçlarına göre tasarımlar yapabilirler. Sonuç olarak, mobilya tasarımı dersi, öğrencilere mobilya tasarımında estetik, işlevsellik ve pratiklik unsurlarını bir araya getirerek, öğrencilerin mobilya tasarımı konusunda profesyonel bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olur. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere iç mimarlık bağlamında mobilya tasarımının temellerini içermektedir. Mobilya tasarımı tarihini, tasarım sürecini, mobilya tasarımında yaygın olarak kullanılan malzemeleri ve kaplamaları, ergonomi ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle ilgilenmektedir . Ders, çağdaş mobilya tasarım trendlerini vurgulayan pratik tasarım egzersizleri ve projeleri üzerinde duracaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mobilya tasarımının temel prensiplerini anlamak. 2) Orijinal mobilya tasarımları oluşturmak için araştırma ve tasarım stratejileri uygulamak. 3) Mobilya tasarımında farklı malzemeleri ve kaplamaları kullanmak. 4) Hem estetik açıdan hem de fonksiyonel açıdan hoş tasarımlar yaratma becerisini sergilemek. 5) Mobilya tasarımında ergonomi ve sürdürülebilirliğin önemini anlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobilya Tasarımına Giriş | |
2) | Tasarım Kavramları ve Temel Prensipler | |
3) | Malzemeler ve Kaplamalar | |
4) | Stil ve Trendler | |
5) | Eskiz Çizimi ve Modelleme | |
6) | Mekan Planlaması ve Mobilya Tasarımı | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yüzey Tasarımı | |
9) | Renk ve Malzeme Seçimi | |
10) | Tasarım Konseptleri | |
11) | Tasarım Geliştirme | |
12) | Mobilya Tasarım Tashihleri : Maket & Model Geliştirme | |
13) | Mobilya Tasarım Tashihleri : Maket & Model Geliştirme | |
14) | Finalize Edilmiş Tasarım Modeli / Dijital ya da Fiziksel Çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ackermann, U. Ve diğ., 2006: Bauhaus. Könemann, Tandem Verlag GmbH. Berry, J.R., 2004: Herman Miller : The Purpose Of Design. New York, NY : Rizzoli. Byars M., 2005: The Best Tables, Chairs, Lights: InnovationaAnd Invention In Design Products For The Home. Hovo: Rotovision. Boger, L.A., 1966: Furniture Past & Present : A Complete Illustrated Guide To Furniture Styles From Ancient To Modern. Garden City, N.Y. : Doubleday. Bony, A., 2004: Furniture and Interiors of the 1960’s. Paris: Flammarion. Bony, A., 2005: Furniture and Interiors of the 1970’s. Paris: Flammarion. Fiell, C., 1991: Modern Furniture Classics Since 1945. Washington, D.C. : American Institute of Architects Press. |
Diğer Kaynaklar: | Ackermann, U. Ve diğ., 2006: Bauhaus. Könemann, Tandem Verlag GmbH. Berry, J.R., 2004: Herman Miller : The Purpose Of Design. New York, NY : Rizzoli. Byars M., 2005: The Best Tables, Chairs, Lights: InnovationaAnd Invention In Design Products For The Home. Hovo: Rotovision. Boger, L.A., 1966: Furniture Past & Present : A Complete Illustrated Guide To Furniture Styles From Ancient To Modern. Garden City, N.Y. : Doubleday. Bony, A., 2004: Furniture and Interiors of the 1960’s. Paris: Flammarion. Bony, A., 2005: Furniture and Interiors of the 1970’s. Paris: Flammarion. Fiell, C., 1991: Modern Furniture Classics Since 1945. Washington, D.C. : American Institute of Architects Press. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 42 |