ICM003 Ticari İç Mekan Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM003
Ders İsmi: Ticari İç Mekan Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Zuhal Ayanoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere genel mağaza tasarım ilkelerinin aktarılması ve farklı mağaza tipleri üzerinden araştırmalar yaptırılarak meslek hayatına atıldığında karşılaşacağı problemleri çözebilme yetisi kazandırarak mağaza tasarımı yapabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Tarih boyunca oluşan ticaret yolları, hanlar, kervansaraylar ve pazarlarla birlikte ilk alışveriş kavramının tanımının yapılması. İlk oluşan alışveriş merkezleri ve mağazaların günümüzde ki kullanım alanları ve buna yönelik yapılan tasarımların paylaşılması. Mağaza tasarımında esas alınması gerekli kriter ve ölçütlerin aktarımı ve sonrasında mağaza tasarım eskiz çalışmaları yapılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
3) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.
2) Tarihte ilk alışveriş kavramı ve ilk alışveriş mekanları hakkında sunum.
3) Tarihte ilk alışveriş kavramı ve ilk alışveriş mekanları hakkında sunum.
4) Gelişen toplum yapısıyla birlikte oluşan ilk mağaza örnekleri üzerine inceleme.
5) Günümüz mağazalarının incelenmesi ve üzerine tasarım kriterleri hakkında tartışma yapılması. Konu ile ilgili araştırma ödevi verilmesi.
6) Günümüz alışveriş merkezleri üzerine tartışma yapılması ve bir alışveriş merkezi seçilerek plan çalışması yapmaya başlanması.
7) Kararlaştırılan mağaza planı ve konusu üzerine eskiz çalışması yapılmaya başlanması.
8) Plan eskizlerinin 1/50 ölçekte çizilmesi.
9) 1/50 ölçekli planların kesitlerinin çizilmesi.
10) Çizilen plan ve kesitlerin 1/20 ölçeğe aktarılması.
11) 1/20 ölçekli plan ve kesitlerin boyanması ve sunum dosyalarının hazırlanması.
12) 1/20 ölçekli plan ve kesitlerin boyanması ve sunum dosyalarının hazırlanması.
13) 1/20 ölçekli proje maketinin hazırlanması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Designing sustainable residential and commercial ınteriors: applying concepts and practices Lisa M. Tucker
Projeler Yapılar 2: Ofisler - Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları - Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 4: Kültür Yapıları - Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 8: Oteller Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 9: Restoran ve Kafeler Burçin Yılmaz (Ed)
Diğer Kaynaklar: Designing sustainable residential and commercial ınteriors: applying concepts and practices Lisa M. Tucker
Projeler Yapılar 2: Ofisler - Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları - Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 4: Kültür Yapıları - Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 8: Oteller Burçin Yılmaz (Ed)
Projeler Yapılar 9: Restoran ve Kafeler Burçin Yılmaz (Ed)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 2 1
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 3 3
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 1 1
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 1 1
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 1 1
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 2 2
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 1 2
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. 1 2
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. 2 1
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 1 1
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 1 2
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. 1 2
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 2
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 2
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 2
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 3
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 3
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 2
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 1
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. 1
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. 2
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 3
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 2
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Sözlü 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 48