HIR306 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR306
Ders İsmi: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Esra Bayhantopçu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) / Sürdürülebilirlik kavramını aktarmayı; kavramla ilgili diğer tanımları öğretmeyi; öğrencinin KSS modellemeleri, uygulamaları ve iletişim süreçlerine hakim olmasını; KSS’nin kurum ve kuruluşlara olan etkilerini tanımlamayı; dünyada ve Türkiye’de KSS çalışmalarının ne şekilde ilerlediği hakkında bilgi vermeyi; KSS’nin iletişim süreçlerinin ne şekilde işlediğini görmek ve marka imaj ve itibarı arasındaki ilişkiyi incelemeyi; ve KSS perspektifindesosyal sorumluluk projesi planlama, yürütme ve iletişim süreçleri hakkında bilgi aktarmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) ile ilgili teorik bilginin verilmesi ve kurumların KSS uygulamalarının ve iletişim süreçlerinin analiz edilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KSS ile ilgili temel bilgileri öğrenir,
2) KSS’nin alt bileşenlerini ve bunların şirket süreçlerine uygulanmasını kavrar,
3) Bir kurumda KSS süreçlerinin ne şekilde yürütülmesi gerektiğini öğrenir,
4) Dünyadan ve Türkiye’den iyi KSS uygulamalarını öğrenir, iletişim süreçlerine hakim olur,
5) KSS çalışmaları aracılığıyla marka imajını güçlendirme ve iletişim süreçlerini yürütmeyi öğrenir,
6) KSS projesi tasarlayarak, sosyal sorumluluk kampanyası planlar ve yürütür,

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirliğe Genel Bakış
2) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
3) KSS Modelleri
4) KSS ve Ekonomik, Çevresel ve Toplumsal Sorumluluk / KSS Standartları
5) Sosyal Sorumluluk Uygulama Yöntemleri ve İletişim Süreçleri
6) BM SKA ve İletişimin Önemi / KSS İletişimi Süreçleri ve Araçları
7) Sosyal Sorumluluk Projesi Hazırlanması
8) Vize Sınav Haftası
9) KSS, İtibar Yönetimi ve Marka İmajı
10) KSS Uygulamalarında Özel Sektör ve STK Ortaklıkları
11) Bir İletişim Aracı Olarak KSS Raporları ve Standartları
12) KSS ve Kriz İletişimi
13) KSS ve Toplumsal Gelişim
14) Dünyadan ve Türkiye’den KSS Projeleri ve İletişim Yöntemleri
15) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Philip Kotler. Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Mediacat Yayıncılık, 2006.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3 3 1 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 3 1 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3 3 3 3 2 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3 3 3 3 2 1
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 3 3 3 3 2 1
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3 3 3 3 2 1
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 3 3 3 2 1
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 3 3 3 3 2 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3 3 3 3 3 1
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 1 3 3 3 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 1 3 3 3 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 3 3 3 3
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 2 3 3 3 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 3 3 3 3 3 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 1
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 1
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 6 16
Ara Sınavlar 6 21
Final 6 30
Toplam İş Yükü 137