Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR305
Ders İsmi: Sunum ve Anlatım Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF YILMAZ
Dersi Veren(ler): DOÇ.DR. ARZU KIZBAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sunum ve Anlatım Teknikleri dersinin amacı, sunum dilini ve beden dilini doğru kullanarak etkili sunum yapabilme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Etkili sunum yapabilmek, hem konuya hakimiyeti, hem de sunum becerisini gerektirir. Aynı zamanda ikna kabiliyeti de olmazsa olmazdır. Bu derste, sunumda kullanılan dil, sunumun içeriği ve konuşmacının beden dilinin neden önemli olduğu tartışılacaktır. Başarılı bir sunumda olması gerekenler tartışılırken, başarısız örnekler üzerinden analiz gerçekleştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sunum ve anlatımın önemini kavrar, retoriğin çeşitlerini bilerek iletişimi kurgular.
2) İkna tekniklerini kavrar, görsel, işitsel araçların etkili sunum için kullanımını bilir, yönetir.
3) Halkla İlişkilerin uzmanının, reklam çalışanının sunum ve anlatımdaki rolünü etkili kılma becerisi kazanır.
4) Bir Halkla İlişkiler Uzmanı ve reklamcı olarak, edindiği kuramsal ve uygulama bilgilerini sektörde uygulayacak sunum ve anlatım bilgi ve becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sunum ve Anlatım açısından konuşma ve konuşmacI
2) Retorik ve Çeşitleri
3) İkna İçin Hazırlık Aşamaları ve Öğrenci Çalışması Aşama I
4) İkna Teknikleri
5) Etkili İletişimi Sağlama ve Artırmanın Yolları
6) Sunumda Görsel-İşitsel Araçların Kullanımı ve Öğrenci Çalışması Aşama II
7) Etkili Konuşma Nitelikleri, Kuralları
8) Sunum Yapma
9) Sunum ve Anlatımda Beden Dili ve Öğrenci Çalışması Aşama III
10) Halkla İlişkiler Uzmanlarından Sunum ve Anlatım beklentileri
11) Sunum ve Anlatım Teknikleri Açısından Seçim Kampanya Örnekleri
12) Öğrenci Çalışması Aşama IV sunum
13) Sunum ve Anlatım Teknikleri Açısından Törensel Örnekler
14) Yargıda Sunum ve Anlatım Teknikleri Örneği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peter Coughter, İkna ve Sunum, Istanbul, Mediacat, 2013
Diğer Kaynaklar: Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri , Detay Yayıncılık, 2010. - Christina Stuart, Başarıya Giden Yolda Etkili Konuşma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2002
Ders Notları/ Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3 3 3 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 3 3 3
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3 3 3 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 3 3 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 3 3 3 3
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3 3 3 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 3 3 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 3 3 3 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 3 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3 3 3 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3 3 3 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 2 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 2 3 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 2 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 3
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Sunum 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 3 3 6
Ödevler 1 5 2 7
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 104