Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR304 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Kampanyaları Analizi ve Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Esra Bayhantopçu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste iletişim kampanyalarının tasarımlanması için gerekli teorik bilginin öğrenciye kazandırılmasının yanı sıra; kurum kültürü, kurum amaç ve stratejileri, tüketici davranışları, paydaş analizi ve hedef kitle dizaynı, pazarlama karmaları elemanları, süreç yürütme, organizasyon yapma, ölçümleme ve değerlendirme ile medya ve diğer kurumsal iletişim çalışmalarının gerçekleştirilmesi konularına hakim olarak, öğrencinin bir iletişim kampanyası tasarım ve analiz süreci hakkında bütünsel bir bilgiye ve beceriye sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında; kurum ve kuruluşların gerçekleştirdikleri iletişim kampanyalarının yapısını analiz ederek anlamak; iletişim kampanyası geliştirmek için gerekli stratejik öngörüm ve planlama; kurum amaçlarına ve yeterliliğine paralel olarak kampanyanın geliştirilmesi sürecinin dizaynı ve yürütülmesi; yönetim süreçlerinin dizaynı ve uygulamasının anlanması; ve bu alandaki medya ve diğer iletişim çalışmalarının planlanması ve organize edilmesi ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim kampanyaları ile ilgili teorik ve pratik bilgi edinmesi ve bu bilgileri stratejik bir iletişim kampanyası tasarlama ve yürütme sürecinde kullanabilmesi, 2) İletişim kampanya ve projesi için gerekli olan araştırma ve analiz becerisini kazanması, 3) İletişim amaçlarına en uygun iletişim karmasını ve bu karmaya uygun taktikleri geliştirebilmesi, 4) Bir kampanya sürecindeki tüm basamakları (stratejik analiz, konu ve paydaş analizi, amaç-hedef ve taktik belirleme, hedef kitle analizi ve dizaynı, planlama yapma, süreç yönetme, medya, ölçme-değerlendirme) planlaması ve gerçekleştirmesi, 5) Bir iletişim kampanyasını yüksek başarıda tasarlayarak yürütebilecek beceriye sahip olması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri | |
2) | İletişim Kampanyaları / Kampanya Türleri / Başarılı Kampanya Özellikleri / Türkiye’den ve Dünyadan Örnek Kampanya Analizleri | |
3) | İletişim Kampanyaları ve Strateji ve Politika Geliştirme / Amaç Belirleme / Politika Hedef ve Taktiklerin Belirlemesi | |
4) | SWOT Analizi / İletişim Kampanyaları Kapsamında SWOT Analizinin Gerçekleştirilmesi | |
5) | Öncelikli Konu ve Paydaş Analizi / İletişim Kampanyalarında Hedef Kitle Analizi | |
6) | Pazar Bölümlendirme / Pazarlama Hedeflerini Tanımlama ve Kampanya Dizaynı / Mesaj Oluşturma | |
7) | Proje ve Kampanya Planlaması / Ölçme ve Değerlendirme Sistem ve Süreçleri | |
8) | İletişim Stratejileri / Medya Planlaması/ Kampanyada Görsel Malzemelerin Kullanımı | |
9) | Kampanya Bütçelemesi | |
10) | İletişim Kampanyası Tasarım Sunumları ve Analiz Tartışmaları | |
11) | İletişim Kampanyası Tasarım Sunumları ve Analiz Tartışmaları | |
12) | İletişim Kampanyası Tasarım Sunumları ve Analiz Tartışmaları | |
13) | İletişim Kampanyası Tasarım Sunumları ve Analiz Tartışmaları | |
14) | Kampanyalarda Süreç Yönetimi | |
15) | Final Ödev Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | -Jale Balaban Salı. Halkla İlişkiler Kampanya Analizi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013. -Abdullah Özkan. Siyasetin İletişim Odağı Seçim Kampanyaları. Eğitim Kitapevi, 2015. -Çiğdem Ünal. Sosyal Proje Geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık,2014. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 | 1 | |||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 3 | 3 | 1 | 1 | |||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ödevler | 2 | 20 | 40 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 132 |