Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR103 | ||||
Ders İsmi: | Reklamcılığa Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yalçın Kırdar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Reklamcılığa Giriş dersi, öğrencilerin reklam uygulama alanlarını kavrayarak, reklamcılık konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmeleri ile eleştirel ve öneri geliştirici bir bakış açısını kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; reklamcılığın temel kavramları, modelleri ve ilkelerini kapsamaktadır. Temel reklam kavramları, reklam stratejileri, iletişim süreci, yeni trend reklam analizleri, hedef kitle, reklamın özellikleri, reklam yönetimi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklamcılık alanına ilişkin kavramlar ile pazarlama iletişimi kavramlarını açıklar. 2) Reklam ikna yöntemlerini öğrenir. 3) Reklam kampanyası planlama ve uygulama sürecini örneklerle öğrenir. 4) Reklam kampanyası oluşturma sürecine uygun örnek proje tasarlar. 5) Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirir. 6) Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar. 7) Reklam ajansı-reklamveren ilişkisini değerlendirir. 8) Medya planlamanın pazarlama iletişimindeki rolünü kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pro-Aktif İletişim / Re-Aktif İletişim | |
2) | Metafor, Metonomi Kavramları ile Metonomi ve Metafor Farkları | |
3) | Reklam ve Reklamda 5M Modeli | |
4) | Reklamcılık Sektörü ve Aktiviteleri | |
5) | Reklamın Tarihçesi | |
6) | Reklam ve Nöroloji ile Bilinçaltı Reklamcılık | |
7) | İşletme, Pazarlama ve Reklam | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Proje Sunumları | |
10) | Proje Sunumları | |
11) | Proje Sunumları | |
12) | Proje Sunumları | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 3 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 3 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 3 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 2 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 2 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 3 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 2 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 3 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 2 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 1 | 6 | 3 | 9 | |||
Final | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |