HIR026 Tüketici Davranışlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve Reklamcılık(Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR026
Ders İsmi: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Zehra Zuhal Sert
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüketicinin davranışlarını anlama, tüketimine dair davranışların belirlenmesi ve tüketicinin davranışlarını etkilemeye yönelik uygulanan pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Tüketici İhtiyaçları Nedir? Satın Alma Karar Süreci Nelerdir? Öğrenme Teorileri, Motivasyon, Tutum, Değerler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketim kültürü ve tüketici davranışları sürecine dair temel bilgiler edinir.
2) Öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve rapor edilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur.
3) Tüketim kavramı, tüketim kültürü ve tüketici davranışları kavramlarına dair kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
4) Tüketici davranışları kavramının değişik disiplinlerde nasıl ele alındığı hakkında bilgi sahibi olur.
5) Tüketim kültürü ve tüketici davranışlarıyla ilgili akademik çıktıları okuyup reklamlar üzerinden analiz yapmayı öğrenir.
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama Karması; Satın Alma Karar Süreci
2) Tüketici Davranışlarında Öğrenme ve Öğrenme Teorileri
3) Hafıza ve Hafızanın Aşamaları
4) Tüketici Davranışlarında Yaşam Biçimi
5) Motivasyon; İlgilenim ve İlgilenimi Arttırma Stratejileri
6) Tutum; Tutumun Fonksiyonları
7) Benlik; Kişilik; Değerler
8) Ara sınav
9) Proje Sunumları
10) Proje Sunumları
11) Proje Sunumları
12) Proje Sunumları
13) Proje Sunumları
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yalçın KIRDAR, 2012, Postmodern Pazarlama ve Tüketim Kültürü, Moss Yayınları
Erdoğan Koç, 2015, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sunum / Seminer 7 24
Ödevler 10 30
Final 4 16
Toplam İş Yükü 118