Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR019 | ||||
Ders İsmi: | Reklamda Yaratıcılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nezahat İşbilir Yüceışık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Verilecek briefler doğrultusunda öğrencilerin reklamcılıkla ilgili edinmiş oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini, farklı mecralara yönelik yaratıcı reklam fikirleri üretmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında, reklam stratejileri ve yönetimiyle ilgili kavram ve kuramlar, yaratıcı reklam kampanyası hazırlama süreci ve reklam kampanyası yönetimi konuları işlenmektedir. Örnek uygulamalarla birlikte öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri pratiğe dönüştürmeleri sağlanmaktadır. Ders kapsamında teorik olarak aktarılan bilgiler reklam uygulamaları üzerinden tartışılarak analiz edilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur. 2) Yaratıcılık kavramının anlamını ve iletişim alanındaki yerini tanımlar. 3) Yaratıcı düşünme sürecinin farklı alanlardaki işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 4) Yaratıcı ürün ve kavramları inceleyip değerlendiren, bireysel ve grupsal yaratıcılığın işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 5) Pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve marka alanlarında karşılaşılabilecek problemlere yönelik yaratıcı çözümler üretme becerisini geliştirir. 6) Reklam üretim sürecinde medya teknolojisinin önemine dair algısını pekiştirir. 7) Yaratıcı reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahip olup farklı iletişim alanlarını stratejik bir şekilde bir araya getirir. 8) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanır ve yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklamda Yaratıcılık | |
2) | Yaratıcı Strateji | |
3) | Temel Yaratıcı Stratejiler Reeves “Temel Satış Vaadi” Ogilvy “Marka İmajı” Ries ve Trout “Konumlandırma” | |
4) | Yaratıcılık ve Medya Kanalları | |
5) | Yaratıcı Reklam Stratejisi ve Yaratıcı Süreç | |
6) | Reklam ve Görsel Materyal: Reklam fotoğrafı, grafik tasarım, layout, tipografi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Televizyon, Radyo, Açıkhava Reklamcılığında Yaratıcı Strateji | |
9) | Dijital Medya ve Yaratıcı Strateji | |
10) | Alternatif Medya ve Yaratıcı Strateji Gerilla Reklam ve Yaratıcı Strateji Viral Reklam ve Yaratıcı Strateji | |
11) | Sanal Gerçeklik, Nöro Pazarlama ve Yaratıcı Strateji | |
12) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları | |
13) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları: Grafik ve Metin Üzerinden Çeşitli Reklam Türlerinin İrdelenmesi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma | |
3) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. | |
5) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
6) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |
9) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
10) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
11) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Proje | 1 | 0 | 3 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |