Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR019 | ||||
Ders İsmi: | Reklamda Yaratıcılık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF YILMAZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nezahat İşbilir Yüceışık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Verilecek briefler doğrultusunda öğrencilerin reklamcılıkla ilgili edinmiş oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini, farklı mecralara yönelik yaratıcı reklam fikirleri üretmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında, reklam stratejileri ve yönetimiyle ilgili kavram ve kuramlar, yaratıcı reklam kampanyası hazırlama süreci ve reklam kampanyası yönetimi konuları işlenmektedir. Örnek uygulamalarla birlikte öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri pratiğe dönüştürmeleri sağlanmaktadır. Ders kapsamında teorik olarak aktarılan bilgiler reklam uygulamaları üzerinden tartışılarak analiz edilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur. 2) Yaratıcılık kavramının anlamını ve iletişim alanındaki yerini tanımlar. 3) Yaratıcı düşünme sürecinin farklı alanlardaki işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 4) Yaratıcı ürün ve kavramları inceleyip değerlendiren, bireysel ve grupsal yaratıcılığın işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 5) Pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve marka alanlarında karşılaşılabilecek problemlere yönelik yaratıcı çözümler üretme becerisini geliştirir. 6) Reklam üretim sürecinde medya teknolojisinin önemine dair algısını pekiştirir. 7) Yaratıcı reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahip olup farklı iletişim alanlarını stratejik bir şekilde bir araya getirir. 8) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanır ve yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklamda Yaratıcılık | |
2) | Yaratıcı Strateji | |
3) | Temel Yaratıcı Stratejiler Reeves “Temel Satış Vaadi” Ogilvy “Marka İmajı” Ries ve Trout “Konumlandırma” | |
4) | Yaratıcılık ve Medya Kanalları | |
5) | Yaratıcı Reklam Stratejisi ve Yaratıcı Süreç | |
6) | Reklam ve Görsel Materyal: Reklam fotoğrafı, grafik tasarım, layout, tipografi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Televizyon, Radyo, Açıkhava Reklamcılığında Yaratıcı Strateji | |
9) | Dijital Medya ve Yaratıcı Strateji | |
10) | Alternatif Medya ve Yaratıcı Strateji Gerilla Reklam ve Yaratıcı Strateji Viral Reklam ve Yaratıcı Strateji | |
11) | Sanal Gerçeklik, Nöro Pazarlama ve Yaratıcı Strateji | |
12) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları | |
13) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları: Grafik ve Metin Üzerinden Çeşitli Reklam Türlerinin İrdelenmesi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Proje | 1 | 0 | 3 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |