Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR019 | ||||
Ders İsmi: | Reklamda Yaratıcılık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nezahat İşbilir Yüceışık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Verilecek briefler doğrultusunda öğrencilerin reklamcılıkla ilgili edinmiş oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini, farklı mecralara yönelik yaratıcı reklam fikirleri üretmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında, reklam stratejileri ve yönetimiyle ilgili kavram ve kuramlar, yaratıcı reklam kampanyası hazırlama süreci ve reklam kampanyası yönetimi konuları işlenmektedir. Örnek uygulamalarla birlikte öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri pratiğe dönüştürmeleri sağlanmaktadır. Ders kapsamında teorik olarak aktarılan bilgiler reklam uygulamaları üzerinden tartışılarak analiz edilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur. 2) Yaratıcılık kavramının anlamını ve iletişim alanındaki yerini tanımlar. 3) Yaratıcı düşünme sürecinin farklı alanlardaki işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 4) Yaratıcı ürün ve kavramları inceleyip değerlendiren, bireysel ve grupsal yaratıcılığın işleyişi hakkında bilgi ve beceriye sahip olur. 5) Pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve marka alanlarında karşılaşılabilecek problemlere yönelik yaratıcı çözümler üretme becerisini geliştirir. 6) Reklam üretim sürecinde medya teknolojisinin önemine dair algısını pekiştirir. 7) Yaratıcı reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahip olup farklı iletişim alanlarını stratejik bir şekilde bir araya getirir. 8) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanır ve yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklamda Yaratıcılık | |
2) | Yaratıcı Strateji | |
3) | Temel Yaratıcı Stratejiler Reeves “Temel Satış Vaadi” Ogilvy “Marka İmajı” Ries ve Trout “Konumlandırma” | |
4) | Yaratıcılık ve Medya Kanalları | |
5) | Yaratıcı Reklam Stratejisi ve Yaratıcı Süreç | |
6) | Reklam ve Görsel Materyal: Reklam fotoğrafı, grafik tasarım, layout, tipografi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Televizyon, Radyo, Açıkhava Reklamcılığında Yaratıcı Strateji | |
9) | Dijital Medya ve Yaratıcı Strateji | |
10) | Alternatif Medya ve Yaratıcı Strateji Gerilla Reklam ve Yaratıcı Strateji Viral Reklam ve Yaratıcı Strateji | |
11) | Sanal Gerçeklik, Nöro Pazarlama ve Yaratıcı Strateji | |
12) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları | |
13) | Yaratıcı Reklam Uygulamaları: Grafik ve Metin Üzerinden Çeşitli Reklam Türlerinin İrdelenmesi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | ||||||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | ||||||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | ||||||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | ||||||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | ||||||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Proje | 1 | 0 | 3 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |