HIR012 Marka Yönetimi ve İletişimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve Reklamcılık(Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR012
Ders İsmi: Marka Yönetimi ve İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Merve Üstündağ Eralp
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I. Marka kavramına, gelişimine ve önemine dair temel bilgiyi kazandırmak.
II. Marka kimliği, korunması ve stratejileri ile ilgili gerekli bilgi ve değerlendirme yetisi kazandırmak.
III. Markanın tüketici ve iletmeler açısından önem ve etkisini göstermek.
IV. Markanın oluşturulması ve korunması süreçlerine hakimiyet kazandırmak.
V. Marka iletişim stratejilerini anlayabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Ders, Marka kavramının gelişimi, Marka kimliği, marka mimarisi, markanın tüketici ve işletmeler açısından önemi, konumlandırma stratejileri, yönetim süreci, marka denkliği ve unsurları, marka stratejileri, marka iletişimi unsurları ve markanın yeni medyadaki yerini açıklayan konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Marka ve marka olmanın önemini kavrayarak diğer alanlarla ilişkisini kurabilir.
2) II. Marka iletişiminin tüketiciler üzerindeki etkisini kavrayarak doğru iletişim stratejilerini uygulayabilir.
3) III. Marka ve ürün arasındaki ayrımı yaparak marka kavramına gereken önem ve yönetimi sağlayabilir.
4) IV. Marka oluşturma sürecinde yer alabilir.
5) V. Markanın yeni medya ve geleneksel medya boyutlarının yönetim ve iletişimini sağlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka Sadakati ve Yaklaşımları
1) Öğrenci Çalışması III
1) Marka Kavramı ve Markanın Kavramsal Gelişimi, Tarihçesi
2) Marka Kimliği ve Marka Kimliği Planlama
3) Marka Mimarisi ve Modelleri
4) Marka Anlayışının Önemi ve Öğrenci Çalışması I
5) Marka Konumlandırma ve Stratejileri
6) Marka Yönetimi Süreci ve Aşamaları
7) Marka Denkliği ve Unsurları ve Öğrenci Çalışması II
9) Marka Yönetimi ve Tüketici Davranışları
10) Marka Stratejileri
12) Marka İletişimi ve Unsurları
13) Marka İletişimi Unsurları ve Stratejileri
14) Marka ve Yeni Medya ve Öğrenci Çalışması IV

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NURHAN BABÜR TOSUN, MARKA YÖNETİMİ, BETA YAYINLARI,2014

Diğer Kaynaklar: ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 84
Ödevler 6 18
Final 1 18
Toplam İş Yükü 120