Gıda Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GTE209 | ||||
Ders İsmi: | Gıda Ambalajlama Teknolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞEN DEVELİOĞLU ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ayşen ARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ambalaj malzemeleri ile ilgili temel kavramları hakkında bilgi vermek ve gıda endüstrisinde ambalajlama teknolojisinin önemini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Gıda ambalaj malzemeleri, ambalaj ve paketleme, gıda bozulma, koruma fonksiyonları arasındaki ilişkileri, gıda ambalaj malzemeleri; cam, kağıt, karton, oluklu mukavva, ahşap, alüminyum, teneke, plastik ve plastik bazlı paketler, çok katmanlı kombinasyonları. Aseptik ambalajlama, aktif ve akıllı ambalaj, biyobozunur amlabaj malzemeleri, modifiye atmosferde paketleme, migrasyon, barkod sistemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gıda sektöründe ambalajın önemini anlar. 2) Gıda ve ambalaj malzemeleri arasındaki etkileşimleri öğrenir. 3) Gıdalar için uygun ambalaj malzemelerini seçebilir. 4) Çeşitli materyallerdeki ambalajları tanır. 5) Farklı ambalajlama tekniklerini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gıda ambalajlama giriş | |
2) | Ambalaj ve işlevleri | |
3) | Gıdaların bozulması ve ambalaj | |
4) | Plastik ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri | |
5) | Kağıt, karton, oluklu mukavva ve ahşap ambalajlar | |
6) | Metal esaslı ambalajlar | |
7) | Cam esaslı ambalajlar | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Çok katlı paketleme malzemeleri | |
10) | Gıda endüstrisinde aseptik ambalajlama, aktif ve modifiye atmosfer ambalajlama | |
11) | Migrasyon ve barkod sistemi | |
12) | Ambalaj tasarımı ve inovasyon | |
13) | Genel tekrar | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Üçüncü, M. (2000). Gıdaların Ambalajlanması. Ege Üniversitesi Basımevi. |
Diğer Kaynaklar: | Özkaya, H., (1995). Gıda Ambalajlama ve Depolama. Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | 2 |
2) | Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | 3 |
3) | Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | 1 |
4) | Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | 3 |
5) | Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | 2 |
6) | Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | 2 |
7) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 3 |
8) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | 2 |
9) | Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | 3 |
10) | Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 3 |
12) | Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | 2 |
13) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Proje | 1 | 18 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |