Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR211 | ||||
Ders İsmi: | Dahili Bilimler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ELBAŞI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; fizyoterapistlerin sıklıkla karşılaştığı dahili, romatolojik, nörolojik ve pediatrik nörolojik hastalıklarla ile ilgili olarak temel düzeyde teorik bilgi sahibi olunması, hastalığa yönelik tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dahili hastalıkların klinik değerlendirilmesi ve geriatrik hastaya yaklaşım (öykü, fizik inceleme), Dahili hastalıkların değerlendirilmesi (Laboratuar ve görüntüleme yöntemleri) Romatoid artrit, Osteoartrit , Fibromyaljia. Sistemik lupus eritamotosus, Skleroderma, Osteoporoz, Ankilozan spondilit,Seronegatif spondiloartopatiler, Sjogren Sendomu ,Gut, Enfeksiyöz artritler, Psöriatik artrit, Jüvenil idiyopatik artrit, Reaktif artrit, Renal hastalıklar ve kronik böbrek yetmezliği, Fizyoterapi açısından endokrinolojik hastalıklar 1, (Osteoporoz, osteomalazi, tiroid hastalıkları), Fizyoterapi açısından endokrinolojik hastalıklar 2 (Diyabetis mellitus, obezite, metabolik sendrom), Yoğun bakımda monitorizasyon yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dahili bilimlerin hastalıkları tanımlar ve özelliklerini öğrenir. 2) Hastalıkların tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibi olur. 3) Romatizmal, nörolojik, pediatrik, pediatrik-nörolojik hastalıkların tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dahili hastalıkların klinik değerlendirilmesi ve geriatrik hastaya yaklaşım (öykü, fizik inceleme) | |
2) | Endokrin Sistem ve Metabolik Hastalıklar (Diabet, Obezite, Paget, Osteomalazi) | |
3) | Romatizmal Hastalıklar (Romatoid artrit, Osteoartrit) | |
4) | Romatizmal Hastalıklar ( Fibromyalji, MAS) | |
5) | Romatizmal Hastalıklar (Seronegatif Osteoartritler, AS, SLE, Osteoporoz) | |
6) | Nörolojik Değerlendirme | |
7) | Nörolojik Hastalıklar (SMA, CMT, ALS) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Nörolojik Hastalıklar (Multipl Skleroz, Parkinson , Epilepsi) | |
10) | Periferik Sinir Sistemi Hastalıkları (Quillan Barre , Tuzak nöropatiler) | |
11) | Çocuklarda nöromotor gelişme ve nörolojik değerlendirme | |
12) | Serebral Palsi ve Çocuklarda nörolojik sistemi etkileyen Metabolik-Genetik Hastalıklar | |
13) | Kardiyak Hastalıklar | |
14) | Göğüs Hastalıkları | |
15) | Final | |
16) | Fİnal |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili kitaplar ve güncel literatür |
Diğer Kaynaklar: | İlgili kitaplar ve güncel literatür |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 | |||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 2 | 3 | ||||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 2 | |||||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 3 | |||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 | |||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 | |||||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 2 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 1 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 1 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 2 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |