Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR210 | ||||
Ders İsmi: | Cerrahi Bilimler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ELBAŞI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencilerin, ortopedi, nöroşirürji, kadın doğum, plastic cerrahi, kalp damar cerrahisi, genel cerrahi, kanser cerrahisi ve yoğun bakım gibi girişimsel konularda hastalıklar ile ilgili bilgi edinmeleri, muayene yöntemlerini ve tedavi seçeneklerini öğretmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ortopedi, nöroşirürji, kadın doğum, plastic cerrahi, kalp damar cerrahisi, genel cerrahi, kanser cerrahisi ve yoğun bakım gibi girişimsel konulardaki hastalık, muayene ve tedavi seçenekleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortopedi, nöroşirurji ve kadın hastalıkları ve doğum alanında temel hastalıkları tanımlar. 2) Ortopedi, nöroşirurji ve kadın hastalıkları ve doğum alanında temel hastalıklarda hastalığa yönelik tanısal değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur. 3) Ortopedi, nöroşirurji ve kadın hastalıkları ve doğum alanında temel hastalıklarda hastalığa yönelik tedavi seçenekleri ile ilgili bilgi sahibi olur. 4) Ortopedi, nöroşirurji ve kadın hastalıkları ve doğum alanında temel hastalıklar arasındaki farkları kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ortopedi- Muayene, kırık, subluksasyon, dislokasyon | |
2) | Ortopedi- alt ve üst ekstremite travma, yumuşak doku patolojileri | |
3) | Ortopedi- omurga patolojileri ve yaralanmaları | |
4) | Beyin Cerrahisi- medulla spinalis yaralanmaları, disk patolojileri | |
5) | Beyin Cerrahisi- Kafa içi patolojiler (KİBAS, anevrizma, SVO) | |
6) | Beyin Cerrahisi- kraniyosinostoz ve spina bfida | |
7) | Kadın Doğum- jinekolojide tanı ve tedavi &anormal uterus | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kadın Doğum - menapoz, İnkontinans | |
10) | Kadın Doğum- gebelik ve doğum | |
11) | Plastik Cerrahi- Bası yarası, Yanık | |
12) | Genel Cerrahi- onkolojik cerrahi (meme, GİS ve diğer hast.) | |
13) | Edinsel kalp hastalıkları | |
14) | Yoğun Bakım | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Prof.Dr. Mehmet Çakmak. Ortopedi. 1. Baskı.Nobel Tıp Kitapevi, 1998. 2. Rengachary SS, Ellenbogen RG: Principles of Neurosurgery. Elsevier Mosby Saunders,2005. 3. Kaye AH: Essential Neurosurgery. Blackwell Publishing, 2005. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 | |||||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 2 | |||||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | ||||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | ||||||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 1 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 82 |