Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR101 | ||||
Ders İsmi: | Nöromuskuloskeletal Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İSMET DEMİRTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi İsmet DEMİRTAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; İnsan vücudunun anatomisi ve anatomik yapıların fonksiyonları teorik ve pratik olarak anlatılarak insan vücudunun anatomik yapısı ve fonksiyonlarını anlamaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Mezunların mesleklerinde kullanılabilecek bilgi, beceri ve tutumları kazanmak için insan anatomisinin sistematik, topografik ve fonksiyonel teorik ve pratik bilgiler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anatomiye giriş, Anatomide genel kavramlar, Anatomi genel ve özel terimleri, Anatomik pozisyonları öğrenir ve pratik uygulamaları yapar. 2) İskelet sistemi ve bütün kemikler hakkında genel bilgileri öğrenir ve pratik uygulamaları yapar. 3) Eklemler hakkında genel bilgileri ve eklem çeşitlerini öğrenir ve pratik uygulamalarını yapar. 4) Kafatası eklemleri, Üst ekstremite, Columna vertebralis, Pelvis ve Alt ekstremite eklemlerinin öğrenir ve pratik uygulamalarını yapar. 5) Kas sistemine ait genel ve özel bilgilerin öğrenir ve pratik uygulamalarını yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomik terminoloji | |
2) | Kemikler, iskelet sistemi | |
3) | Kemikler, iskelet sistemi | |
4) | Kemikler, iskelet sistemi | |
5) | Eklemler | |
6) | Eklemler | |
7) | Kaslar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kaslar | |
10) | Kaslar | |
11) | Kaslar | |
12) | Kaslar | |
13) | Medulla spinalis ve spinal sinirler | |
14) | Medulla spinalis ve spinal sinirler | |
15) | Medulla spinalis ve spinal sinirler | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Sobotto Anatomi Atlası Anatomi – Fahri DERE |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | ||||||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 1 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 1 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 |