Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR026 | ||||
Ders İsmi: | El Rehabilitasyonu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİLEK ÇOKAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ÇOKAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Sık görülen el ve üst ekstremite problemlerini, değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | El ve üst ekstremitenin anatomi ve biyomekanik prensipleri, yumuşak doku problemleri, kırıklar, eklem problemleri, sinir yaralanmaları sonrası rehabilitasyon prensipleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) El rehabilitasyonunda temel prensipleri anlar ve uygular. 1) Çeşitli el yaralanmlarına özgü değerlendirmeleri yapar. 2) El/üst ekstremite problemlerinde rehabilitasyon planlamasını yapar, rehabilitasyon sürecini takip eder ve uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elin fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği | |
2) | Elin fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği | |
3) | El problemlerinde değerlendirme yöntemleri | |
4) | Elin yumuşak doku problemleri ve rehabilitasyon yaklaşımları | |
5) | Periferik sinir yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri | |
6) | Üst ekstremite tuzak nöropatileri | |
7) | Üst ekstremite tuzak nöropatileri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fleksör tendon yaralanmaları | |
10) | Ekstansör tendon yaralanmaları | |
11) | Elde kırıklar ve eklem yaralanmaları | |
12) | Osteoartrit/Romatoid Artritli Ele Yaklaşım | |
13) | Kompleks travmatik problemlerde rehabilitasyon | |
14) | Konjenital anomalilerde rehabilitasyon yaklaşımları | |
15) | Konjenital anomalilerde rehabilitasyon yaklaşımları | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Green DP. Operative Hand Surgery. 3rd ed. Churchill Livingstone Inc, Edinburgh; 1993. 2.Mackin EJ, Callahan AD, Skirven TM et al. Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity. 5th ed. Mosby Inc, St. Louis Missouri; 2002. 3.Doyle JR, Botte MJ. Surgical Anatomy of the Hand and Upper Extremity. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia; 2003. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Green DP. Operative Hand Surgery. 3rd ed. Churchill Livingstone Inc, Edinburgh; 1993. 2.Mackin EJ, Callahan AD, Skirven TM et al. Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity. 5th ed. Mosby Inc, St. Louis Missouri; 2002. 3.Doyle JR, Botte MJ. Surgical Anatomy of the Hand and Upper Extremity. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia; 2003. |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | ||||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | ||||||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | ||||||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | ||||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | ||||||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 82 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |