Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR005 | ||||
Ders İsmi: | Kadın Sağlığında Fizyoterapi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÇİÇEK GÜNDAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Çiçek Günday | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı obstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini kullanabilme becerisi edinmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kadın genital sistem anatomi ve fizyolojisi, prenatal ve postnatal değerlendirme ve egzersiz reçeteleme, sık görülen jinekolojik sorunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonunu içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın genital organ anatomisi ve fizyolojisini bilir. 2) Kadınlarda sık görülen ürogenital problemleri bilir. 3) Ürolojik ve jinekolojik değerlendirme yapar. 4) Farklı kadın sağlığı problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlar. 5) Hamilelikte ve doğrum sonrası fizyolojik ve anatomik farklılıkların bilir, egzersiz reçetesi yazabilir. 6) Gevşeme ve solunum egzersizlerini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin tanımı | Yoktur |
2) | Kadın sağlığına genel bakış, pelvis anatomisi ve biyomekanisi | Yoktur |
3) | Üriner inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyonu | Yoktur |
4) | Pelvik organ prolapsusu ve fizyoterapi ve rehabilitasyonu | Yoktur |
5) | Pelvik ağrıda fizyoterapi ve rehabilitasyon | Yoktur |
6) | Cinsel disfonksiyonda fizyoterapi ve rehabilitasyon | Yoktur |
7) | Polikistik Over Sendromu ve rehabilitasyon | Yoktur |
8) | Vize | Vize |
9) | Gebelikte meydana gelen değişiklikler, fiziksel aktivite ve egzersiz | Yoktur |
10) | Doğum sonrası (Postnatal) fizyoterapi ve rehabilitasyon | Yoktur |
11) | Menopozda fizyoterapi ve rehabilitasyon | Yoktur |
12) | Kadın kanserlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon | Yoktur |
13) | Dismenore ve egzersiz | Yoktur |
14) | Genel tekrar | Yoktur |
15) | Final | Final |
16) | Final | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Türkan AKBAYRAK (2016) Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 | 1 | ||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 | 1 | ||||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 | 2 | ||||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 1 | 3 | ||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 1 | 3 | ||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 1 | 3 | ||||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |