Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR004 | ||||
Ders İsmi: | Geriatrik Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. PINAR VAN DER VEER III | ||||
Dersi Veren(ler): | Ögr. Gör. Pınar VAN DER VEER III | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Geriatrik rehabilitasyonun tanımı ve geriatrik rehabilitasyonda yer alan takım elemanları hakkında bilgilenmeleri, normal fizyolojik yaşlanma süreci ve ortaya fizyolojik değişiklikleri, yaşlılarda görülen geriatrik sendromları ve yaşlılarda sık görülen kronik hastalıklar konusunda bilgilenmeleri; sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları ile ilgili uygulamaların kavranmasını sağlamak, sağlıklı yaşlanma ve yaşlılarda yaşam kalitesini artırma konusunda öğrencinin bilgilenmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Yaş ilerlemesiyle ortaya çıkan fizyolojik değişikliklerin açıklanması, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için değerlendirme ve egzersiz programlarının uygulanması, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi hakkında bilgi verilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatrik rehabilitasyonun içeriği ve rehabilitasyonda yer alan takım elemanları hakkında bilgi sahibi olur. 2) Normal fizyolojik yaşlanma sürecini ve yaşlanma ile ortaya çıkan fizyolojik değişiklikleri bilir. 3) Yaşlılarda görülen geriatrik sendromları tanımlayabilir ve yaşlılarda sık görülen kronik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olur. 4) Sağlıklı ve hasta yaşlı bireylerde gözlenen klinik özellikleri tanımlar ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla ilişkilendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar | |
2) | Gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar | |
3) | Yaşlılıkta meydana gelen fizyolojik değişimler | |
4) | Yaşlılıkta meydana gelen fizyolojik değişimler | |
5) | Düşme ve Denge | |
6) | Yaşlılarda değerlendirme | |
7) | Yaşlılarda değerlendirme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yaşlılarda egzersiz | |
10) | Yaşlılarda egzersiz | |
11) | Yaşlılarda egzersiz | |
12) | Yaşlılarda postür ve yürüme eğitimi | |
13) | Yaşlılarda postür ve yürüme eğitimi | |
14) | Yaşlılarda iş uğraşı tedavisi | |
15) | Yaşlılarda iş uğraşı tedavisi | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Christine C; Riesenberg DE, Sorensen LB; Walsh JR. "Geriatric medicine". NewYork, 1990. 2.Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Christine C; Riesenberg DE, Sorensen LB; Walsh JR. "Geriatric medicine". NewYork, 1990. 2.Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 1 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 116 |