Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ108 | ||||
Ders İsmi: | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF KABASAKAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Elif KABASAKAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fiziksel modaliteler ve elektroterapi ajanlarının vücutta fizyoterapi ve rehabilitasyon amaçlı kullanımına yönelik etkileri, özellikleri kullanım biçimleri ve çeşitli hastalıklardaki tedavisine yönelik gerekli teorik bilginin ve uygulama becerisinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Fiziksel modaliteler ve elektroterapide kullanılan ajanların tanınması, elektrofiziksel mekanizmalar, kas ve sinirin fizyolojik yanıtları, temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonda kullanılan fiziksel modaliteleri tanımlar. 2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan modalitelerin ve elektroterapi aletlerinin kullanım esaslarını tanımlar. 3) Termal ve non-termal modalitelerin fiziksel özellikleri ve fizyolojik etki mekanizmasını tanımlar. 4) Modalitelerin doğru uygulama şekilleri, endikasyon ve kontrendikasyonlarını tanımlar. 5) Fiziksel modaliteleri ve elektroterapi aletlerinin endikasyona göre seçimini yapar, farklılıklarını tanımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | İyontoforez, galvanik akımlar | |
3) | Faradik, sinüzoidal akımlar | |
4) | Diadinamik akımlar | |
5) | Tens | |
6) | Genel tekrar | |
7) | Vize | |
8) | Enterferansiyel akımlar | |
9) | Rus Akımları | |
10) | NMES | |
11) | Mikro Akım | |
12) | FES | |
13) | Genel Tekrar – Hasta Tedavi Programı Değerlendirmeleri | |
14) | Genel Tekrar – Hasta Tedavi Programı Değerlendirmeleri | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Özdinçler A R., ve ark.,Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevi, 2016 2. Şimşek N., Kırdı N., ve ark., Elektroterapide Temel Prensipler ve Uygulamalar, Pelikan Yayıncılık, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 1 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 3 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 171 |