Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ107 | ||||
Ders İsmi: | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF KABASAKAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Elif KABASAKAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fiziksel modaliteler ve elektroterapi ajanlarının vücutta fizyoterapi ve rehabilitasyon amaçlı kullanımına yönelik etkileri, özellikleri kullanım biçimleri ve çeşitli hastalıklardaki tedavisine yönelik gerekli teorik bilginin ve uygulama becerisinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Fiziksel modaliteler ve elektroterapide kullanılan ajanların tanınması, elektrofiziksel mekanizmalar, kas ve sinirin fizyolojik yanıtları, temel özellikleri ve uygulama ilkeleri ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Isı ile ilgili genel bilgileri kavrar. 2) Nemli sıcaklık modaliteleri açıklar. 3) Işık ile ilgili genel bilgileri tanımlar. 4) Kuru sıcaklık modaliteleri paylaşır. 5) Soğuk modaliteleri tanımlar. 6) Ultrason ve lazer hakkında bilgi edinir ve uygular. 7) Biofeedback kavramını tanımlar. 8) Ekstrakorporeal şok dalga tedavisini öğrenir ve açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Isı ile İlgili Genel Bilgiler | |
3) | Nemli Sıcaklık Modaliteleri (Hotpack, Parafin, Girdap Banyoları) | |
4) | Işık ile İlgili Genel Bilgiler | |
5) | Kuru Sıcaklık Modaliteleri (İnfraruj, Ultraviyole, Fluidoterapi) | |
6) | Soğuk Modaliteler | |
7) | Kısa Dalga Diatermi | |
8) | Vize | |
9) | Mikro Dalga Diatermi Ultrason | |
10) | Lazer | |
11) | Biofeedback | |
12) | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi | |
13) | Magnetoterapi | |
14) | Mekanik Spinal Traksiyon | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Özdinçler A R., ve ark.,Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevi, 2016 2. Şimşek N., Kırdı N., ve ark., Elektroterapide Temel Prensipler ve Uygulamalar, Pelikan Yayıncılık, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | |||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | |||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | |||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | |||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | |||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | |||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 3 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 2 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 2 | 2 | 48 | |||
Uygulama | 12 | 2 | 2 | 48 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 | ||||
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 | ||||
Ödevler | 12 | 1 | 12 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |