Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ106 | ||||
Ders İsmi: | Tedavi Hareketleri ve Prensipleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. VEDAT GÖKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Vedat GÖKEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kas iskelet sisteminin hareket ve güçlenme yeteneklerini artırmaya yönelik tedavi edici egzersizleri öğretmektir. Öğrenci farklı tipte egzersiz metodları öğrenir, hastalara terapötik egzersiz programını planlayıp uygulama becerisini kazanır. |
Dersin İçeriği: | Egzersizlerin sınıflandırması ve egzersiz programının hazırlanması, normal eklem hareketleri, germe egzersizleri, kuvvetlendirmeye yönelik egzersizler, aktif-pasif-aktif asistif ve dirençli egzersizler, postür, skolyoz egzersizleri, spinal stabilizasyon yaklaşımları, ev programı planlama, eklemlere yönelik spesifik egzersizler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hasta hikayesi hakkında genel bilgi sahibi olunması gerektiğini kavrar. 1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Hasta hikayesi hakkında genel bilgi sahibi olunması gerektiğini kavrar. 2) Terapatatik egzersizlerden klinik sonuç çıkarmayı kavrar. 3) Donanımsal tedavi yaklaşımlarını tanımlar. 4) Egzersiz tekniklerini açıklar. 5) Egzersiz reçetesini rapor etmeyi tanımlar. 2) Terapatatik egzersizlerden klinik sonuç çıkarmayı kavrar. 3) Donanımsal tedavi yaklaşımlarını tanımlar. 4) Egzersiz tekniklerini açıklar. 5) Egzersiz reçetesini rapor etmeyi tanımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Tedavi hareketlerine giriş | |
3) | Egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama | |
4) | NEH(pasif,aktif ve mekanik yardımlı egzersiz uygulanışı) | |
5) | Sürekli pasif hareketler, Dirençli egzersizler | |
6) | Mekanik dirençli egzersizler, izometrik uygulamalar, izokinetik egzersiz aletleri | |
7) | Germe egzersizleri Gevşeme egzersizleri | |
8) | Vize | |
9) | Postüral problemler ve tedavide kullanılan egzersiz örnekleri | |
10) | Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz | |
11) | Denge egzersizleri | |
12) | Grup egzersizleri | |
13) | Traksiyon | |
14) | Spinal stabilizasyon | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri - A. Saadet Otman, Nezire Köse Öğretim elemanının ders notları.- Instructor's lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: | Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri - A. Saadet Otman, Nezire Köse Öğretim elemanının ders notları.- Instructor's lecture notes. |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Laboratuvar | 1 | 1 |
Uygulama | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 |