Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ104 | ||||
Ders İsmi: | Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF ÖRSELOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Elif ÖRSELOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilerin, hasta hikayesi alma, genel fizyoterapi değerlendirmeleri, hareketin temel prensipleri, postür analizi (lateral, anterior,posterior), kısalık testleri, esneklik testleri, antropometrik ölçümler, normal eklem hareketi ve kas kuvveti değerlendirmeleri konusunda, pratik-teorik bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Hasta hikayesi ve genel fizyoterapi değerlendirmeleri, hareketin temel prensipleri, postür analizi (anterior, lateral, posterior), kısalık ve esneklik testleri, antropometrik ölçümler (çevre, uzunluk, çap ve yağ ölçümleri), normal eklem hareketi ve kas kuvveti değerlendirmeleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı tanıları olan hastaların hikayelerini alabilir, hasta ve hastalığı hakkında genel problemleri belirler. 2) Hareketin temel prensiplerini öğrenir, fizyoterapi programlarında bu prensiplerin önemini kavrar. 3) Lateral, anterior ve posterior postür analizini öğrenir, hasta yada sağlıklı kişilerde görülen postüral bozuklukları belirler. 4) Kısalık ve esneklik testleri uygulamayı öğrenir. 5) Antropometrik ölçümleri (çevre, uzunluk, çap ve yağ dokusu ölçümleri) uygulamayı öğrenir. 6) Normal eklem hareketlerini değerlendirme becerisi kazanır. 7) Kas kuvveti ölçümünü öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması hasta hikayesi, hareketin temel prensipleri | |
2) | Postür analizi (anteriyor ve lateral postür analizi) | |
3) | Posteriyor postür analizi | |
4) | Kısalık testleri ve esneklik değerlendirmesi | |
5) | Antropometrik ölçümler; çevre ve uzunluk ölçümleri, çap ve yağ dokusu ölçümleri | |
6) | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | |
7) | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | |
8) | Vize | |
9) | Kas kuvveti değerlendirmesi | |
10) | Kas kuvveti değerlendirmesi | |
11) | Kas kuvveti değerlendirmesi | |
12) | Kas kuvveti değerlendirmesi | |
13) | Kas kuvveti değerlendirmesi | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları.- Instructor's lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: | Instructor's lecture notes. - Instructor's lecture notes. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 30 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 190 |