Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ102 | ||||
Ders İsmi: | Kas-Sinir Anatomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AHMET TAHA DEMİRBAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ahmet Taha Demirbaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel anatomi bilgileri, terminoloji, kas ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında genel bilgilerin kavranması ve sistemleri oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkilerinin açıklanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; temel anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi, sinir sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi özellikleri ile ilgili temel bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel anatomik terimleri ve anatomik düzlemleri tanımlar. 2) Kafa, gövde, üst ve alt ekstremite kemikleri, eklem ve kasların anatomik özelliklerini tanımlar. 3) Kalp kası, vücuttaki düz kaslar ve çizgili kasların anatomik özelliklerini tanımlar. 4) Sinir sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar. 5) Duyu organların anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Anatomisine Giriş | |
2) | Anatomi ve Anatomik Düzlemler | |
3) | Kemikler | |
4) | Kaslar: Kalp Kası ve Kalbin Anatomisi | |
5) | Kaslar: ÜE kasları 1 | |
6) | Kaslar: ÜE kasları 2 | |
7) | Kaslar: AE kasları 1 | |
8) | Vize | |
9) | Kaslar: AE Kasları 2 Kaslar: Yüz kasları | |
10) | Duyu organları | |
11) | Sinir Sistemi Anatomisi Merkezi Sinir Sistemi | |
12) | Sinir Sistemi Anatomisi Periferik Sinir Sistemi | |
13) | Sinir Sistemi Anatomisi Somatik Sinir Sistemi | |
14) | Sinir Sistemi Anatomisi Otonom Sinir Sistemi | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. YILDIRIM M. TOPOGRAFİK ANATOMİ. NOBEL TIP KİTABEVİ, İSTANBUL 2004 2. YILDIRIM M. ANATOMİDE BAŞARI İNSAN ANATOMİSİ ÇALIŞMA KİTABI. NOBEL TIP KİTABEVİ, İSTANBUL 2001 |
Diğer Kaynaklar: | 1. YILDIRIM M. İNSAN ANATOMİSİ CİLT 1. NOBEL TIP KİTABEVİ, İSTANBUL 2005 2. YILDIRIM M. İNSAN ANATOMİSİ CİLT 2. NOBEL TIP KİTABEVİ, İSTANBUL 2005 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 10 | 20 | 50 | ||
Final | 1 | 20 | 10 | 20 | 50 | ||
Toplam İş Yükü | 100 |