Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ007 | ||||
Ders İsmi: | Hidroterapi ve Balneoterapi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF KABASAKAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Elif KABASAKAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kaplıca ve Talassoterapi uygulamalarını, balneoterapi yöntemlerini, SPA-Wellness uygulamalarını, Termomineral suları, peloidleri ve bunların değişik uygulama yöntemlerini, Romatizmal hastalıklarda Balneolojinin kullanım amacını, kullanıldığı ve kullanılmadığı hastalıkları öğrenmek. Termomineral sularla yapılan BANYOlar, içme, inhalasyon yöntemleri ve amaçlarını fizyoterapi alanındaki uygulamalar için gerekli olan teknikler konusunda bilgi edinme, SPA Wellness kavramları ve kaplıca tedavisine entegre edilebilecek diğer komplementer yöntemler hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Balneolojik kaynaklar ve tıpta kullanım amaçları, doz ve yöntemler, birlikte uygulanabilecek ek tedaviler ve SPA Wellness konusunda bilgilendirme, bunların yanında tedavi ortamlarının iklimsel özellikleri ve özel bir yeri olan deniz suyu ve ortamı tanıtılmaktadır. Derslerde ağırlıklı olarak, balneolojik sular, farklı özellikleri olan suların etkileri, kullanım özellikleri, peloidler, çeşitleri, terapötik etkileri ve tedavide değerlendirme yöntemleri, deniz suyu ve deniz ortamı ayrıca diğer doğal tedavi ortamlarının biyoiklimsel özellikleri tanımlanmakta. Başta romatizmal hastalıklar olmak üzere kaplıca tedavisinin amacı ve etki mekanizması ve suyun farklı uygulama yöntemlerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kaplıca ve Talassoterapi uygular. 2) Balneoterapi yöntemlerini tanır. 3) SPA ve Wellness uygulamalarını tanır. 4) Termomineral sular, Peloidler ve bunların değişik uygulama yöntemlerini tanır. 5) Balneoterapinin etki mekanizmalarını açıklar. 6) Problem çözme ve karar verme becerisi gösterir. 7) Romatizmal hastalıklarda balneolojinin kullanım amacını, kullanıldığı ve kullanılmadığı durumları tanır. 8) İçme, inhalasyon yöntemleri ve amaçlarını sıralar. 9) Kaplıca tedavisine entegre edilebilecek diğer komplementer yöntemleri açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hidroterapinin Genel Prensipleri, Hidroterapi Uygulama Yöntemleri | |
2) | Girdap banyoları, Duşlar | |
3) | Hidroterapinin Tehlike ve Komplikasyonları | |
4) | Balneoterapi etki mekanizmaları, kaplıca tedavisi | |
5) | Talassoterapi, Klima terapi | |
6) | Akuaterapi | |
7) | Osteoartritte Hidroterapi ve Balneoterapi | |
8) | Vize | |
9) | Ankilozan Spondilitte Hidroterapi ve Balneoterapi | |
10) | Geriatrik bireylerde Hidroterapi ve Balneoterapi | |
11) | Serebral Palside Hidroterapi ve Balneoterapi | |
12) | Romatoid Artritte Hidroterapi ve Balneoterapi | |
13) | Kardiyovasküler Hastalıklarda Hidroterapi ve Balneoterapi | |
14) | Fibromiyaljide Hidroterapi ve Balneoterapi | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları.- Instructor's lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 1 |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 2 | 2 | 48 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 6 | 7 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |