Fizyoterapi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FIZ004
Ders İsmi: Ergonomi ve Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF ÖRSELOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Elif ÖRSELOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergoterapinin tanımı, tarihçesini ve temel prensiplerini inceler. Yaşamsal aktiviteleri ve işe dönüşü ve adaptasyonu, sosyal adaptasyonu tartışır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler,Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması,Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi,Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması,Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi,Özür ve psikolojik yönler,Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması,Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması,Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.,Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu,Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım.,Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.,Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.,Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ergoterapi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Ergoterapi alanındaki uygulamaları tanır.
3) Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tanımlar.
4) Ergoterapistin rehabilitasyon ekibindeki diğer sağlık profesyonelleriyle çalışma prensiplerini tanır.
5) Ergoterapistin görevlerini sıralar.
6) Sağlık alanında etkin iletişim yöntemlerini açıklar.
7) Hasta çevre ilişkisinin önemini bilir, yardımcı günlük aktiviteleri ve boş zaman aktivitelerini tanımlar.
8) Ergoterapide temel yaklaşımları tanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı, içeriği, öğrenme kazanımları, ders planı, kaynakları
2) Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler
3) Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması
4) Ergoterapi modaliteleri
5) Toplum ve iş sağlığında ergoterapi
6) Ergoterapi uygulama alanları (I)
7) Ergoterapi uygulama alanları (II)
8) Vize
9) Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması
10) Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım
11) Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri
12) Ergonomi kavramları
13) İş yeri düzenleme ve ergonomide kontrol listeleri
14) Kas iskelet sistemi hastalıklarında risk faktörleri ve ergonomi
15) Ergonomik çözümler
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları.- Instructor's lecture notes.
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanının ders notları.- Instructor's lecture notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 55