İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL404 | ||||
Ders İsmi: | Tez | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. LEYLA SAVSAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. LEYLA SAVSAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin araştırma konusu belirleme, kaynak taraması yapma, araştırma yöntemi belirleme, veri toplama, veri değerlendirme, analiz yapma, sonuçlarını yazılı olarak sunma ve danışmanın gözetiminde tez yazmasına yardımcı olur |
Dersin İçeriği: | Araştırma konusu belirleme, kaynak tarama, araştırma yöntemi belirleme, veri toplama, veri değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunma, danışmanın gözetiminde tez yazımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir ilgi konusu seçerek ve ona uygun bir eleştirel kavram uygulayarak verimli bir edebi çalışma yürütebilme 2) Hem eleştirel kavramlara, araçlara, yaklaşımlara hem de edebi bir örnek üzerinde uygulayabilme 3) Akademik bir araştırma sonucu akademik bir belge hazırlamayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • General Introduction to the course | • Steps towards writing a successful dissertation |
2) | • Selecting a topic | |
3) | • Narrowing down the thesis question | |
4) | • Class discussion of selected topics for the project work. | |
5) | • Class discussion of selected topics for the project work. | |
6) | • Progress report to lecturer and feedback | |
7) | • Progress report to lecturer and feedback | |
8) | • Progress report to lecturer and feedback | |
9) | • Progress report to lecturer and feedback | |
10) | • Hand over the first draft | |
11) | • Hand over the first draft | |
12) | • Lecturer’s feedback on the final draft | |
13) | • Lecturer’s feedback on the final draft | |
14) | • Revisions and final draft | |
15) | • Revisions and final draft |
Ders Notları / Kitaplar: | Paltridge, Brian and Sue Starfield. Thesis and Dissertation Writing in a Second Language: A Handbook for Supervisors. Routledge, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Paltridge, Brian and Sue Starfield. Thesis and Dissertation Writing in a Second Language: A Handbook for Supervisors. Routledge, 2007. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | 2 |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 2 |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 2 |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 2 |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | 2 |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | 2 |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | 2 |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 75 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |