İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL402 | ||||
Ders İsmi: | Modern Tiyatro | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. LEYLA SAVSAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Hatice Yurttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri modern tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri, Henrik Ibsen, Bernard Shaw, Bertolt Brecht, Tennessee Williams, John Osborne, Samuel Beckett, Joe Orton, Willy Russell gibi kavram ve oyun yazarları ilgili bilgi sahibi olmasını amaçlar |
Dersin İçeriği: | Tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri, Henrik Ibsen, Bernard Shaw, Bertolt Brecht, Tennessee Williams, John Osborne, Samuel Beckett, Joe Orton, Willy Russell. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngilizcede dramatik geleneğin dönüşümüne ve yeni alt türlerin ortaya çıkmasına sebep olan 20. yüzyıl İngiltere'sinin sosyal, politik ve kültürel arka planına tanımlayabilme 2) Çağdaş dramatik eserlerin analizinde kullanılan terminolojiyi kullanabilme 3) Çağdaş dramatik eserlerin ana unsurlarını yakından tanıma ve çeşitli oyunlarda tanımlayabilme 4) Çeşitli önemli örnekler üzerinde derin bilgiye sahip olma ve çağdaş dramanın farklı alt türlerini sıralayabilme 5) Önemli dramatik eserlerin okunması ve cevaplanması için çağdaş analitik kavram ve araçları kullanabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • General Introduction to the course | • Foundational dramatic concepts |
2) | • Henrik Ibsen | • A Doll’s House |
3) | • Henrik Ibsen | • A Doll’s House |
4) | • Henrik Ibsen | • A Doll’s House |
5) | • Luigi Pirandello | • Six Characters in Search of an Author |
6) | • Luigi Pirandello | • Six Characters in Search of an Author |
7) | • Luigi Pirandello | • Six Characters in Search of an Author |
8) | • Midterm Exam | |
9) | • Bertolt Brecht | • Mother Courage and Her Children |
10) | • Bertolt Brecht | • Mother Courage and Her Children |
11) | • Samuel Becket | • Waiting for Godot |
12) | • Samuel Becket | • Waiting for Godot |
13) | • Edward Albee | • Zoo Story |
14) | • Top Stoppard | • Arcadia |
15) | • Top Stoppard | • Arcadia |
Ders Notları / Kitaplar: | Selected plays |
Diğer Kaynaklar: | Selected plays |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | 2 |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | 2 |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 3 |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |