İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL306
Ders İsmi: Shakespeare'de Çalışmalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. DENİZ YILDIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin William Shakespeare ve eserleri hakkında bilgi edinmesini amaçlar
Dersin İçeriği: Shakespeare, “Macbeth”, edebi terimler, eleştiri kuramları, Rönesans kültürü ve politikası, toplumsal cinsiyet konuları, Elizabeth Dönemi tiyatrosu, Shakespeare’in çağdaşları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Shakespeare’in hayatını, dönemini, tarihsel ve kültürel geçmişini tanımlayabilme
2) Shakespeare’in trajedileri, komedileri ve tarih oyunları dahil olmak üzere başlıca eserleri sıralayabilme
3) Shakespeare’in eserlerini ve sonrasında yazılan eserlerdeki etkisini ifade edebilme
4) Shakespeare’in eserlerinin eleştirel okumaları ve kritik eleştirilerini değerlendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • General Introduction to the course • William Shakespeare • A biographical context
2) • Sonnets
3) • Sonnets
4) • Macbeth
5) • Macbeth
6) • Macbeth
7) • Midterm Exam
8) • Merchant of Venice
9) • Merchant of Venice
10) • Merchant of Venice
11) • Hamlet
12) • Hamlet
13) • Hamlet
14) • Julius Caesar
15) • Julius Caesar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shakespeare, William. Complete Works of William Shakespeare, Edited by Adam Long. Applause Books, 2011.
Diğer Kaynaklar: Shakespeare, William. Complete Works of William Shakespeare, Edited by Adam Long. Applause Books, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3 3 3 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2 2 2 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 2 2 2 2
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 3 3
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur.
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 3 3 3 3
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 2
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur.
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 3
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 126