Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin 20. yüzyıl edebi eleştiri kuramları, yeni eleştiri, arketipsel, yapısalcı, yapısalcılık sonrası, postmodern, okur merkezli, psikoanalitik, Marksist, feminist, kültürel materyalizm, queer ve postkolonyel kuramlar, yeni tarihselcilik gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
20. yüzyıl edebi eleştiri kuramları, yeni eleştiri, arketipsel, yapısalcı, yapısalcılık sonrası, postmodern, okur merkezli, psikoanalitik, Marksist, feminist, kültürel materyalizm, queer ve postkolonyel kuramlar, yeni tarihselcilik. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• General Introduction to the course
• Practical Response
|
• Setting
• Plot
• Character
• Structure
• Style
• Atmosphere
• Theme
|
2) |
• Historical and Biographical Approaches |
• "To His Coy Mistress"
• Hamlet
• Huckleberry Finn
|
3) |
• Historical and Biographical Approaches in Practice |
• "Young Goodman Brown"
• Frankenstein
|
4) |
• The Formalist Approach: Introduction |
• Reading a Poem: An Introduction to the Formalist Approach
• The Process of Formalist Analysis: Making
• the Close Reade
|
5) |
• A Brief History of Formalist Criticism |
• The Course of a Half Century
• B. Backgrounds of Formalist Theory
• The New Criticism
|
6) |
• Constants of the Formalist Approach: Some Key Concepts, Terms, and Devices |
• Form and Organic Form
• Texture, Image, Symbol
• Fallacies
• Point of View
• The Speaker's Voice
• Tension, Irony, Paradox
|
7) |
• The Formalist Approach in Practice |
• Word, Image, and Theme: Space-Time Metaphors in "To His Coy Mistress"
• The Dark, the Light, and the Pink: Ambiguity as Form in "Young Goodman Brown"
|
8) |
• Midterm Exam |
|
9) |
• The Psychological Approach: Freud |
• Aims and Principles
• Misunderstandings
• Abuses and misunderstandings of the Psychological Approach
• Freud's Theories
|
10) |
• The Psychological Approach in Practice |
• Hamlet: The Oedipus Complex
• Rebellion Against the Father in Huckleberry Finn
• Prometheus Manqué: The Monster Unbound
• "Young Goodman Brown": Id Versus Superego
|
11) |
• Mythological and Archetypal Approaches |
• Definitions and Misconceptions
• Some Examples of Archetypes
o Images
o Archetypal Motifs or Patterns
o Archetypes as Genres
|
12) |
• Myth Criticism in Practice |
• Anthropology and Its Uses
• The Sacrificial Hero: Hamlet
• Archetypes of Time and Immortality: "To His Coy Mistress"
• Limitations of Myth Criticism
|
13) |
• Feminisms and Gender Studies |
• Feminisms and Feminist Literary Criticism: Definitions
• Woman: Created or Constructed?
|
14) |
• Gender Studies |
• Feminisms in Practice 240 |
15) |
• Reader-Response Criticism |
• Gadamer
• Iser
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. |
3 |
2) |
İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. |
|
3) |
Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. |
|
4) |
Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. |
2 |
5) |
Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. |
3 |
6) |
Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. |
|
7) |
Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. |
|
8) |
Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. |
|
9) |
Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. |
|
10) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
11) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. |
|
12) |
İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
13) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. |
|
15) |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
|