Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilerin İngiliz Viktorya dönemi romanının özellikleri, 19. yüzyıl İngilteresi’nin sosyal, politik, tarihi, ekonomik ve yazınsal arka planı, geç dönem Viktorya romanının estetik yönelimi ile erken dönem Viktorya romanının didaktik ve ahlaki eğilimi arasındaki farklılıklar, dönemin belli başlı yazınsal akımları, Viktorya dönemi ile ilgili eleştiri ve yazınsal yansımaları, romantizm, klasisizm ayrımı, İngiliz Edebiyatı'nda romantik dönemin özellikleri ve etki alanları, İngiliz Edebiyatı'nda romantik dönem şairlerinin eserlerinden örnekler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar |
Dersin İçeriği: |
İngiliz Viktorya dönemi romanının özellikleri, 19. yüzyıl İngilteresi’nin sosyal, politik, tarihi, ekonomik ve yazınsal arka planı, geç dönem Viktorya romanının estetik yönelimi ile erken dönem Viktorya romanının didaktik ve ahlaki eğilimi arasındaki farklılıklar, dönemin belli başlı yazınsal akımları, Viktorya dönemi ile ilgili eleştiri ve yazınsal yansımaları, romantizm, klasisizm ayrımı, İngiliz Edebiyatı'nda romantik dönemin özellikleri ve etki alanları, İngiliz Edebiyatı'nda romantik dönem şairlerinin eserlerinden örnekler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
INTRODUCTION |
-Intro to the characteristics of British literature
• The outline/timeline of British literature from Victorian to WWII
• Syllabus review
|
2) |
The Victorian Period (1832-1901)
What helped define this period as the most prolific in all of English Literature?
|
Write a short opinion 300-400 word paragraph on the factors that defined this period as the time of great social, religious, intellectual, & economic issues.
Introduction: The Victorians AND Tennyson (“Tears, Idle Tears”)
Select poems of Robert and Elizabeth Barrett Browning, Christina Rossetti, Alfred Lord Tennyson, and Matthew Arnold
|
3) |
The Victorian Period |
Thomas Carlyle (1066-69): from Past and Present (1110-1119)
John Stuart Mill (1137-39): from On Liberty (1146-1155)
|
4) |
The Victorian Period |
Alfred, Lord Tennyson (1198-1201): “Ulysses” (1213-14);
Robert Browning’s My Last Duchess
Charles Dickens (1333-1335); Hard Times
DUE: Response paper # 1
(topic list posted on Edmodo)
|
5) |
The Victorian Period (cont’d)
Industrialism: Progress or Decline?
|
Kipling AND Orwell (“Shooting An Elephant”)
D.G. Rosetti ( “Without Her”,“Body’s Beauty”)
The “Woman Question": The Victorian Debate about Gender (1719-1721)
Sarah Stickney Ellis: from The Women of England: Their Social Duties and Domestic Habits (1721-1723)
Harriet Martineau: from Autobiography (1725-1728)
|
6) |
The Victorian Period (cont’d) |
Matthew Arnold (1471-1475): “Dover Beach” (1492-1493)
Gerard Manley Hopkins (1648-1651): “God’s Grandeur” (1651); “Pied Beauty” (1653); “Thou Art Indeed Just, Lord” (1658-1659)
Anonymous: “The Great Social Evil” (1728-1732
Dinah Maria Mulock: from A Woman’s Thoughts about Women (1732-1734)
John Stuart Mill: from The Subjection of Women [Chapter 1]
|
7) |
MIDTERM EXAM (in class essay question) |
|
8) |
The Nineties |
DUE: Response paper # 2
Select poems of William Butler Yeats & Alfred Noyes
Readings from the works of Joseph Conrad, Ford Madox
Oscar Wilde (1747-1749): The Importance of Being Earnest (1761-1808)
|
9) |
The Edwardian Period: Highlights: Victoria’s death & WWI |
The Importance of Being Earnest cont’d
Select readings from Ford, Rudyard Kipling, H.G. Wells, and Henry James
George Bernard Shaw
|
10) |
The Twentieth Century |
The Rise and Fall of Empire (2017-2018)
John Ruskin: from Lectures on Art [Imperial Duty] (2018-2020)
John Hobson: The Political Significance of Imperialism
Richard Mulcahy: [On the Treaty between Great Britain and Ireland]
|
11) |
The Georgian Period (1910-1936)
The Reign of George V
Discussion: Themes were rural/pastoral in nature & were treated traditionally
|
Selections from Georgian poets: Ralph Hodgson, John Masefield, W.H. Davies, and Rupert Brooke.
E.M. Forester’s A Passage to India
Works of minor poets anthologized by Edward Marsh
DUE: Response paper # 3
|
12) |
Voices from World War I |
Siegfried Sassoon: “They”
Isaac Rosenberg: “Break of Day in the Trenches” ; “Louse Hunting” (2063)
Wilfred Owen: “Anthem for Doomed Youth” ; “Dulce et Decorum Est”
|
13) |
The Modern Period (1914-1945)
Post WWI: “Things fall apart; the center cannot hold”
|
Introduction: The Twentieth Century
W. B. Yeats (2085-2088): “Lake Isle of Innisfree” (2092-2093); “When You are Old" (2093); “Easter 1916” (2104-2106); “The Second Coming” (2106-2107)
Write a 300-400 opinion paragraph on what you think W.B. Yeats meant by “things fall apart; the center cannot hold”
Select poems by W.H. Auden, Seamus Heaney, Wilfred Owens, Dylan Thomas
|
14) |
The Modern Period (cont’d)
What were the modernist concerns?
|
Virginia Woolf
Larkin
D. Thomas (“Fern Hill”)
Hughes (“The Thought Fox”, “A Childish Prank”, Fulbright Scholars”)
Select works/passages from Aldous Huxley, D.H. Lawrence,
James Joyce: “Araby” (2236-2240); “The Dead”
T. S. Eliot: “The Love Song of J. Alfred Prufrock” ; “The Hollow Men” ; “Journey Of The Magi”
|
15) |
FINAL REVIEW (RE-CAP) |
- Fishbowl Debate
DUE: Response Paper # 4
|
16) |
FINAL EXAM |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Greenblatt, Stephen, et al, Eds. / The Norton Anthology of English Literature: Victorian v. E 8th Revised edition (17 Feb. 2006)
• A Companion to British Literature, Volume 4: Victorian and Twentieth-Century Literature, 1837 - 2000 (Blackwell Companions to Literature and Culture)
|
Diğer Kaynaklar: |
• Joanne Collie, ed., A Short History of English Literature, Routledge
• David Daiches, A Critical History of English Literature, 2 vols 1970
• W.F. Thrall & Addison Hibbard, A Handbook to Literature, ed 1992
• Chandler, Alice. A Dream of Order: The Medieval Ideal in Nineteenth-Century Literature. London: Routledge & Kegan Paul, 1971.
• Hoobler, Dorothy and Thomas Hoobler. The Monsters: Mary Shelley and the Curse of Frankenstein. New York: Little, Brown, 2006.
• Houghton, Walter E. The Victorian Frame of Mind, 1837-1870. New Haven and London: Yale U. P., 1985.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. |
3 |
2) |
İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. |
3 |
3) |
Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. |
3 |
4) |
Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. |
3 |
5) |
İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. |
|
6) |
Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. |
1 |
7) |
Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. |
|
8) |
Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. |
2 |
9) |
Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. |
|
10) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
11) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. |
|
12) |
Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. |
|
13) |
Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
|
14) |
Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. |
|
15) |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
|