Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
INTRODUCTION |
-Intro to the characteristics of British literature
• The outline/timeline of British literature from restoration to the modern time period
• Syllabus review
|
2) |
Restoration & the 18th Century
How did travel, trade, & the expansion of empire affect the literature of the period?
|
Documentary: A Day in 18th Century London
Slavery & the Slave Trade in Britain
|
3) |
Restoration (cont’d)
News as commodity & essay as art form
|
‘Restoration comedy’
-Exploring moral wisdom in The Pilgrim’s Process
-Locke’s Treatises of Government
-Attacks on theaters from Jeremy Collier
|
4) |
Restoration (cont’d)
Neoclassism in the Augustan Age
|
Select works of John Dryden, Alexandar Pope, & Jonathan Swift
Due: Response paper # 1 (topic list posted on Edmodo)
|
5) |
Restoration (cont’d)
Heroic plays
|
Critical comedies & manners of George Etherege & William Congreve
|
6) |
The Romantic Period (1785-1832)
French Revolution & the Gothic Era
What defined the ‘Age of Sensibility?’
|
Introduction: The Romantics
Select works of:
Wordsworth, Coleridge, Lord Byron, John Keats, Charles Lamb,
The Gothic novel
Keats ( ONLY “Ode on a Grecian Urn” and “La Belle Dame..”)
|
7) |
Midterm (in-class essay question) |
|
8) |
The Romantic Period (cont’d)
Urbanism & Industrialization: New emphasis on the beauty & value of nature
|
The Plurality of Worlds:
Select works of Mary Wollstonecraft, Percy Bysshe Shelley, Thomas De Quincey, Jane Austen, & Mary Shelley
|
9) |
The Romantic Period (cont’d)
Lyrical Ballads: Sentimentalism & Sensibility
|
William Blake
Walter Scott
Wordsworth ( ONLY the poems )
Coleridge (ONLY the poems)
Graveyard poets
Shelley (all EXCEPT “Ode to the West Wind”)
DUE: Response paper # 2
(topic list posted on Edmodo)
Write a short opinion 300-400 word paragraph on the factors that defined this period as the time of great social, religious, intellectual, & economic issues.
|
10) |
The Victorian Period (1832-1901)
What helped define this period as the most prolific in all of English Literature?
|
Introduction: The Victorians AND Tennyson (“Tears, Idle Tears”)
Select poems of Robert and Elizabeth Barrett Browning
|
11) |
The Victorian Period (cont’d) |
DUE: Response paper # 3
Kipling & Orwell (“Shooting An Elephant”)
D.G. Rosetti ( “Without Her”,“Body’s Beauty”)
-Folk poetry
-Select works of Thomas Hardy, William Thackeray
|
12) |
The Victorian Period (cont’d) |
Select passage readings & analysis from Charles Dickens & Emily Bronte |
13) |
The Victorian Period (cont’d) |
Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest
Select poems of Christina Rossetti, Alfred Lord Tennyson, and Matthew Arnold
|
14) |
FINAL REVIEW (RE-CAP) |
- Fishbowl Debate
DUE: Response Paper # 3
|
15) |
FINAL EXAM
Take home project due (details & topic options will be announced in class)
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. |
3 |
2) |
İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. |
3 |
3) |
Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. |
3 |
4) |
Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. |
3 |
5) |
Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. |
2 |
6) |
Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. |
|
7) |
Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. |
|
8) |
Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. |
2 |
9) |
Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. |
|
10) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
11) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. |
|
12) |
İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
13) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. |
|
15) |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
|