İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL202
Ders İsmi: İngiliz Edebiyatı 2 (Restorasyon'dan Viktoryan Döneme)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. LEYLA SAVSAR
Dersi Veren(ler): Dr. Leyla SAVSAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Restorasyondan Viktorya dönemine kadar olan önemli tarihsel, kültürel ve edebi gelişmelerin derinlemesine incelenmesi, çeşitli kanonik edebi metinlerin okunması ve analizi ve bunları okumak için çeşitli eleştirel yaklaşımların kullanılması.
Dersin İçeriği: İngiltere’nin kültürel, tarihsel, edebi dönemleri, Restoration Döneminden Victoryan Döneme kadar olan temel eserler hakkında detaylı bilgi, yazarlar, türler, fikirler ve akımlar hakkında detaylı bilgi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Restoration Döneminden Victoryan Döneme kadar kadar olan çeşitli edebi dönemleri özellikleriyle birlikte betimleyebilme
2) Restoration Döneminden Victoryan Döneme yaşamış önemli edebi yazarlar ve onların çeşitli türlerdeki düz yazı ve şiir türlerindeki eserlerini analiz edebilme
3) Çeşitli eleştirel bakış açılarını, klasik ve modern, edebi metinlere uygulayabilme ve değişik çıkarımlarda bulunabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) INTRODUCTION -Intro to the characteristics of British literature • The outline/timeline of British literature from restoration to the modern time period • Syllabus review
2) Restoration & the 18th Century How did travel, trade, & the expansion of empire affect the literature of the period? Documentary: A Day in 18th Century London Slavery & the Slave Trade in Britain
3) Restoration (cont’d) News as commodity & essay as art form ‘Restoration comedy’ -Exploring moral wisdom in The Pilgrim’s Process -Locke’s Treatises of Government -Attacks on theaters from Jeremy Collier
4) Restoration (cont’d) Neoclassism in the Augustan Age Select works of John Dryden, Alexandar Pope, & Jonathan Swift Due: Response paper # 1 (topic list posted on Edmodo)
5) Restoration (cont’d) Heroic plays Critical comedies & manners of George Etherege & William Congreve
6) The Romantic Period (1785-1832) French Revolution & the Gothic Era What defined the ‘Age of Sensibility?’ Introduction: The Romantics Select works of: Wordsworth, Coleridge, Lord Byron, John Keats, Charles Lamb, The Gothic novel Keats ( ONLY “Ode on a Grecian Urn” and “La Belle Dame..”)
7) Midterm (in-class essay question)
8) The Romantic Period (cont’d) Urbanism & Industrialization: New emphasis on the beauty & value of nature The Plurality of Worlds: Select works of Mary Wollstonecraft, Percy Bysshe Shelley, Thomas De Quincey, Jane Austen, & Mary Shelley
9) The Romantic Period (cont’d) Lyrical Ballads: Sentimentalism & Sensibility William Blake Walter Scott Wordsworth ( ONLY the poems ) Coleridge (ONLY the poems) Graveyard poets Shelley (all EXCEPT “Ode to the West Wind”) DUE: Response paper # 2 (topic list posted on Edmodo) Write a short opinion 300-400 word paragraph on the factors that defined this period as the time of great social, religious, intellectual, & economic issues.
10) The Victorian Period (1832-1901) What helped define this period as the most prolific in all of English Literature? Introduction: The Victorians AND Tennyson (“Tears, Idle Tears”) Select poems of Robert and Elizabeth Barrett Browning
11) The Victorian Period (cont’d) DUE: Response paper # 3 Kipling & Orwell (“Shooting An Elephant”) D.G. Rosetti ( “Without Her”,“Body’s Beauty”) -Folk poetry -Select works of Thomas Hardy, William Thackeray
12) The Victorian Period (cont’d) Select passage readings & analysis from Charles Dickens & Emily Bronte
13) The Victorian Period (cont’d) Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest Select poems of Christina Rossetti, Alfred Lord Tennyson, and Matthew Arnold
14) FINAL REVIEW (RE-CAP) - Fishbowl Debate DUE: Response Paper # 3
15) FINAL EXAM Take home project due (details & topic options will be announced in class)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Greenblatt, Stephen, et al, Eds. / The Norton Anthology of English Literature (Vol. 1I) (8th ed., 2006)
Diğer Kaynaklar: • Joanne Collie, ed., A Short History of English Literature, Routledge
• David Daiches, A Critical History of English Literature, 2 vols 1970
• W.F. Thrall & Addison Hibbard, A Handbook to Literature, ed 1992

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3 3 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 3 3 3
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 3 3 3
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 1 1 1
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 2 2 2
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 3
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 3
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 2
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 126