ELL106 Introduction to Literary Forms 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL106
Ders İsmi: Edebi Türlere Giriş 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HATİCE YURTTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Hatice Yurttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dönem sonunda, öğrencilerin şiir ve drama türlerinin nasıl işlediğine dair derin bir anlayışı kavraması beklenir. Genel eser okurlarına kıyasla, verilen eserlerin anlatımsal ve tematik yönlerini teknik ve daha derin bir şekilde keşfedebilecekleri düşünülmektedir.
Dersin İçeriği: Yaygın edebi türler ve önemli edebi kavramlar, eleştirel bir perspektiften edebi tür değerlendirmeleri, şiir ve drama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Önemli edebi kavram ve türleri sıralayabilme ve tanıyabilme.
2) Temel edebi terminolojiye kullanabilme.
3) Modern edebi eleştirel teknikleri kullanabilme.
4) Modern edebi eleştirel teknikleri kullanarak edebi eserleri eleştirebilme.
5) Edebi eserleri, edebi konseptler çerçevesinde okuyabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
7) • Tone • Musical devices • Selected Poems
8) • Mid-Term Exam
9) • Rhythm and meter • Sound and meaning • Selected Poems
10) • Pattern • Bad and good poetry • Selected Poems
11) • The Nature of Drama • The Stronger
12) • Some Dramatic techniques and definitions • Handouts will be provided
13) • Realistic and Nonrealistic Drama • A Doll’s House
14) • Tragedy • Oedipus Rex
15) • Religious Holiday
16) • Comedy • The Misanthrope

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Perrine, Laurence. Literature: Structure, Sound, and Sense. The 5th ed. Harcourt, 1988.
Diğer Kaynaklar: Abrams, M. H. A Glossary of Literary Terms. 10th ed. Wordsworth Cengage Learning, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 2 2 2 2 2
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 1 1
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 1 1
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 2 2 2
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2 2 3 3 3
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 68
Ödevler 5 5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 116