ELL101 Cultural Encounters 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL101
Ders İsmi: Kültürel Buluşmalar 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HATİCE YURTTAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dünya tarihi, toplumların ortaya çıkması, birbirleriyle etkileşimleri ve gelişimini konu alan bu ders, öğrencilerin tarih ve kültür bilgisini geliştirmeyi ve edebiyat derslerinde gerekli bağlantıları kurabilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: İnsanın yerleşik hayata geçmesinden coğrafi keşiflere kadar olan dönemdeki uygarlıklar, kültürel etkileşimleri içeren Dünya tarihi ve kültürel gelişmeler hakkında bilgi edinme, önemli tarihi olaylar ve uygarlıklar, kültürler arası etkileşimlerin Dünya tarihini şekillendirmesi, farklı dönem ve coğrafyalardaki uygarlıkların bıraktığı ortak kültürel miras, edebiyat, sanat, politik görüş, bilim ve din.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya tarihini ve tarihsel olayları zaman ve mekân belirterek ifade edebilme.
2) Kültürü oluşturan öğeleri tanıyabilme ve sıralayabilme
3) Farklı coğrafyalar ve medeniyetler hakkında detaylı bilgileri kullanarak farklı olguları analiz edebilme
4) Uygarlık ve medeniyet tarihinin önemli dönemleri ve uygarlıklarını tanıyabilme ve karşılaştırabilme.
5) Kültürel etkileşim ve farklılıkların uygarlık tarihine olan olumlu katkılarını ifade edebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction
2) Introduction Documentary: Baraka
3) National holiday
4) Human origins and Mesopotamia, What is history? What are histories? Reaction papers to Baraka
5) UNIT 1: The Earliest Human Societies UNIT 2: Mesopotamia UNIT 3: Early Africa and Egypt UNIT 4: India’s Beginnings
6) UNIT 5: Warriors and Deities in the Near East UNIT 6: Ancient China to 221 BCE UNIT 7: The Agrarian Revolution in the Americas
7) MIDTERM EXAM
8) UNIT 8: Greek Adventure UNIT 9: Greek Humanism 800-100 BCE UNIT 10: Rome form City – State to Empire UNIT 11: The Roman Empire and the Rise of Christianity in the West, 31 BCE – 600 CE
9) UNIT 12: Classical India UNIT 13: Imperial China in Its Golden Age UNIT 14: The Americas to the Fifteenth Century
10) UNIT 15: Islam UNIT 16: Mature Islamic Society and the First Global Civilization
11) UNIT 17: Africa from Axum, to 1400 UNIT 18: The Mongols Unify Eurasia UNIT 19: Japan and Southeast Asia
12) New Year /No Classes
13) UNIT 20: The European Middle Ages UNIT 21: The Late European Middle Ages and the Renaissance
14) UNIT 22: A Larger World Opens UNIT 23: Religious Division and Political Consolidation in Europe Revision
15) FINAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: World Civilizations. Philip J. Adler and Randall L. Pouwels. Sixth Edition, 2010. Wadsworth Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar: The Big History of Civilizations. Craig G. Benjamin. The Teaching Company, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 1 1 1 1 1
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 1 1 1
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 1 1 1
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 1 1 1
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 3 3 3 3 3
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. 2
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 3
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 60
Sunum / Seminer 13 14
Proje 5 5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 125