Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilim-kurgunun tanımı ve tarihi |
|
2) |
Bilim-kurgunun alt türleri |
|
3) |
Türün psikolojik ve sosyal özellikleri |
|
4) |
20. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi |
|
5) |
20. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi |
|
6) |
21. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi |
|
7) |
21. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ütopya ve karşı ütopya |
|
10) |
Mary Shelley’nin Frankestein adlı eserinin incelenmesi |
|
11) |
Mary Shelley’nin Frankestein adlı eserinin incelenmesi |
|
12) |
H. G. Wells’in The War of the Worlds adlı eserinin incelenmesi |
|
13) |
H. G. Wells’in The War of the Worlds adlı eserinin incelenmesi |
|
14) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aldiss, Brian Wilson, The Detached Retina : Aspects of SF and Fantasy. Syracuse University Press Syracuse, N.Y. 1995
Alkon, Paul K. Science Fiction Before 1900 : Imagination Discovers Technology. New York: Twayne; Maxwell Macmillan, 1994
Alkon, Paul K. Origins of Futuristic Fiction. Athens, GA: University of Georgia Press, 1987
Alsford, Mike. What if? : Religious Themes in Science Fiction. London: Darton, Longman and Todd, 2000
Armitt, Lucie, Where No Man Has Gone Before : Women and Science Fiction. London: Routledge, 1991
|
Diğer Kaynaklar: |
Aldiss, Brian Wilson, The Detached Retina : Aspects of SF and Fantasy. Syracuse University Press Syracuse, N.Y. 1995
Alkon, Paul K. Science Fiction Before 1900 : Imagination Discovers Technology. New York: Twayne; Maxwell Macmillan, 1994
Alkon, Paul K. Origins of Futuristic Fiction. Athens, GA: University of Georgia Press, 1987
Alsford, Mike. What if? : Religious Themes in Science Fiction. London: Darton, Longman and Todd, 2000
Armitt, Lucie, Where No Man Has Gone Before : Women and Science Fiction. London: Routledge, 1991
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. |
|
2) |
İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. |
|
3) |
Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. |
3 |
4) |
Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. |
|
5) |
Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. |
|
6) |
Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. |
|
7) |
Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. |
|
8) |
Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. |
|
9) |
Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. |
|
10) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
11) |
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. |
|
12) |
İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
13) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. |
|
15) |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
|