ELL031 Science Fictionİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL031
Ders İsmi: Bilim Kurgu
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. BURAK ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örnek metinlerle edebiyat ile bilim-kurgu arasındaki ilişkileri incelemek, bilim-kurgu ve fantezinin kökenleri, tarihsel gelişimi ve edebiyatla etkileşimini irdelemek
Dersin İçeriği: İngiliz bilim-kurgu ve fantezi edebiyatının ortaya çıkışı ve gelişiminin örneklerle incelenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim-kugu ve fantezi türüne ait eserleri derinlemesine inceler
2) Bilim-kurgu ve fantezi türlerini psikolojik, sosyolojik ve politik açılardan açıklar
3) Türlerin tarihsel gelişimini değerlendirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim-kurgunun tanımı ve tarihi
2) Bilim-kurgunun alt türleri
3) Türün psikolojik ve sosyal özellikleri
4) 20. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi
5) 20. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi
6) 21. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi
7) 21. yy bilim-kurgu edebiyatından örnek metin incelemesi
8) Ara sınav
9) Ütopya ve karşı ütopya
10) Mary Shelley’nin Frankestein adlı eserinin incelenmesi
11) Mary Shelley’nin Frankestein adlı eserinin incelenmesi
12) H. G. Wells’in The War of the Worlds adlı eserinin incelenmesi
13) H. G. Wells’in The War of the Worlds adlı eserinin incelenmesi
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aldiss, Brian Wilson, The Detached Retina : Aspects of SF and Fantasy. Syracuse University Press Syracuse, N.Y. 1995
Alkon, Paul K. Science Fiction Before 1900 : Imagination Discovers Technology. New York: Twayne; Maxwell Macmillan, 1994
Alkon, Paul K. Origins of Futuristic Fiction. Athens, GA: University of Georgia Press, 1987
Alsford, Mike. What if? : Religious Themes in Science Fiction. London: Darton, Longman and Todd, 2000
Armitt, Lucie, Where No Man Has Gone Before : Women and Science Fiction. London: Routledge, 1991
Diğer Kaynaklar: Aldiss, Brian Wilson, The Detached Retina : Aspects of SF and Fantasy. Syracuse University Press Syracuse, N.Y. 1995
Alkon, Paul K. Science Fiction Before 1900 : Imagination Discovers Technology. New York: Twayne; Maxwell Macmillan, 1994
Alkon, Paul K. Origins of Futuristic Fiction. Athens, GA: University of Georgia Press, 1987
Alsford, Mike. What if? : Religious Themes in Science Fiction. London: Darton, Longman and Todd, 2000
Armitt, Lucie, Where No Man Has Gone Before : Women and Science Fiction. London: Routledge, 1991

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. 3
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 0 5 80
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 126