İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL030 | ||||
Ders İsmi: | Tiyatroya Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. BURAK ASLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1.sınıf öğrencilerine verilen bu ders drama türlerini, Antik Yunan ve Roma edebiyatından örneklerle çok yönlü olarak incelenmektedir. Drama türünün temel kavramları ve ögeleri eserlerle ilişkilendirilerek ele alınır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrencilerin okuma, okuduklarını anlama, yorumlama ve sözlü/yazılı olarak anladıklarını aktarma becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Buna ek olarak okuma alıştırmaları yoluyla yazılmış metinleri okurken karşılaştıkları sorunları en az düzeye indirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tiyatroyla ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar. 2) Tiyatronun bir edebi tür olarak tarihsel gelişiminin anahatlarını özetler. 3) Tiyatro metinlerini okuyabilme ve tahlil etme becerisi kazandırır. 4) Antik Yunan tiyatrosundan Çağdaş İngiliz Tiyatrosuna kadar tiyatronun gelişimini, değişimini ve gösterdiği özellikleri inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the course-Elements of drama | |
2) | Lady Gregory, The Rising of the Moon | |
3) | Elements of classical tragedy: Sophocles, Oedipus Rex | |
4) | Elements of classical tragedy: Sophocles, Oedipus Rex | |
5) | Sophocles, Oedipus Rex | |
6) | Elements of classical tragedy: Euripides, Medea | |
7) | Comparison of Euripides’ Medea and Seneca’s Medea | |
8) | A Comparison of Euripides’ Medea and Seneca’s Medea | |
9) | A Comparison of Euripides’ Medea and Seneca’s Medea | |
10) | Introduction to Roman comedy, elements of comedy | |
11) | Plautus, The Brothers Menaechmus | |
12) | Plautus, The Brothers Menaechmus | |
13) | Plautus, The Brothers Menaechmus | |
14) | General Revision and discussion |
Ders Notları / Kitaplar: | Brockett, Oscar G. The Theatre: An Introduction Jacobus, Lee A., The Bedford Introduction to Drama Pickering, Kenneth, Key Concepts in Drama and Performance The Norton Anthology of Drama |
Diğer Kaynaklar: | Brockett, Oscar G. The Theatre: An Introduction Jacobus, Lee A., The Bedford Introduction to Drama Pickering, Kenneth, Key Concepts in Drama and Performance The Norton Anthology of Drama |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | ||||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | ||||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | ||||||||||||||||
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | ||||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | ||||||||||||||||
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | ||||||||||||||||
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | ||||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | ||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 |
5) | İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | |
6) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
7) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
13) | Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | 5 | 80 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Final | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |