ELL028 Introduction to Ancient and Medieval Philosophyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL028
Ders İsmi: Antik Felsefeye ve Ortaçağ Felsefesine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MEHRAN SOYKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN
Dr. Öğr. Üy. MEHRAN SOYKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Antik Yunan’daki başlangıcından ortaçağ döneminin sonuna kadar felsefenin evrimi ve Antik Yunan'dan Aydınlanmaya kadar olan felsefi düşüncenin temel eserleri ve kavramlarını inceler.
Dersin İçeriği: Felsefeye giriş, Antik Yunanlılar ve felsefe, Ortaçağ felsefesi, Plato, Aristotle, Longinus, Saint Agustin, Thomas Aquinas, Rene Descartes, Francis Bacon, Spinoza, etik, politika, bilgi teorisi, ilk felsefe, şiir tekniği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Antik Yunan’dan Aydınlanma çağına olan felsefi gelişimleri sıralayabilme
2) Plato, Aristotle, Longinus, Saint Agustin, Thomas Aquinas, Rene Descartes, Francis Bacon, Spinoza ve diğerleri gibi yazarların önemli eserleri ve fikirlerini betimleyebilme
3) Felsefenin etik, politika, bilgi teorisi, ilk felsefe ve özellikle şiir tekniği gibi çeşitli yandallarını sıralayabilme
4) Felsefe ve edebiyatın karşılıklı alışveriş ilişkilerini ve birbirlerine etkilerini tanımlayabilme
5) Önemli felsefi gelişmeler ve çeşitli çağlarda edebiyata ve edebi yazıma olan etkilerini betimleyebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) General Introduction to the course What is philosophy? The branches of Philosophy "On the Uses of Philosophy"
2) Pre-Socratic Philosophers Thales Anaximander Pythagoras Heraclitus
3) Pre-Socratic Philosophers cont. Parmenides Zeno Empedocles Anaxagoras Leucippus and Democritus
4) The Sophists Protagoras Gorgias
5) Socrates and Plato Life and works Dialectic method Euthyphro
6) Plato Apalogy
7) Mid Term Exam
8) Plato Republic
9) Aristotle Ethics, Poetics, Politics
10) Plato and Aristotle Wrap up and discussion: Political theory Aesthetic theory Metaphysical theory Ethical theory
11) Stoicism Epictetus Marcus Aurelius The Discourses
12) Epicureanism Neoplatonism General Overview quotations
13) New Year Holiday
14) Medieval Philosophy Saint Augustine Thomas Aquinas City of God Confessions
15) Final Exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Durant, Will. The Story of Philosophy: The Lives and Opinions of the Greater Philosophers. Simon and Schuster, 1961.
Palmer, Donald. Looking at Philosophy: The Unbearable Heaviness of Philosophy Made Lighter. 4th ed. McGraw-Hill, 2005.
Plato. Five Dialogues. Translated by G. M. A. GRUBE. Hackett Publishing Company, 2002.
Plato. The Republic. http://www.idph.net.
Epictetus. Discourses and Selected Writings. Penguin, 2008.
Diğer Kaynaklar: Durant, Will. The Story of Philosophy: The Lives and Opinions of the Greater Philosophers. Simon and Schuster, 1961.
Palmer, Donald. Looking at Philosophy: The Unbearable Heaviness of Philosophy Made Lighter. 4th ed. McGraw-Hill, 2005.
Plato. Five Dialogues. Translated by G. M. A. GRUBE. Hackett Publishing Company, 2002.
Plato. The Republic. http://www.idph.net.
Epictetus. Discourses and Selected Writings. Penguin, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 2 2 2 2 2
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2 2 2 2 2
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 2 2 2 2 2
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 2
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. 2
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 2
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 30
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 126