İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL028 | ||||
Ders İsmi: | Antik Felsefeye ve Ortaçağ Felsefesine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MEHRAN SOYKAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN Dr. Öğr. Üy. MEHRAN SOYKAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Antik Yunan’daki başlangıcından ortaçağ döneminin sonuna kadar felsefenin evrimi ve Antik Yunan'dan Aydınlanmaya kadar olan felsefi düşüncenin temel eserleri ve kavramlarını inceler. |
Dersin İçeriği: | Felsefeye giriş, Antik Yunanlılar ve felsefe, Ortaçağ felsefesi, Plato, Aristotle, Longinus, Saint Agustin, Thomas Aquinas, Rene Descartes, Francis Bacon, Spinoza, etik, politika, bilgi teorisi, ilk felsefe, şiir tekniği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Antik Yunan’dan Aydınlanma çağına olan felsefi gelişimleri sıralayabilme 2) Plato, Aristotle, Longinus, Saint Agustin, Thomas Aquinas, Rene Descartes, Francis Bacon, Spinoza ve diğerleri gibi yazarların önemli eserleri ve fikirlerini betimleyebilme 3) Felsefenin etik, politika, bilgi teorisi, ilk felsefe ve özellikle şiir tekniği gibi çeşitli yandallarını sıralayabilme 4) Felsefe ve edebiyatın karşılıklı alışveriş ilişkilerini ve birbirlerine etkilerini tanımlayabilme 5) Önemli felsefi gelişmeler ve çeşitli çağlarda edebiyata ve edebi yazıma olan etkilerini betimleyebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | General Introduction to the course What is philosophy? The branches of Philosophy | "On the Uses of Philosophy" |
2) | Pre-Socratic Philosophers | Thales Anaximander Pythagoras Heraclitus |
3) | Pre-Socratic Philosophers cont. | Parmenides Zeno Empedocles Anaxagoras Leucippus and Democritus |
4) | The Sophists | Protagoras Gorgias |
5) | Socrates and Plato | Life and works Dialectic method Euthyphro |
6) | Plato | Apalogy |
7) | Mid Term Exam | |
8) | Plato | Republic |
9) | Aristotle | Ethics, Poetics, Politics |
10) | Plato and Aristotle | Wrap up and discussion: Political theory Aesthetic theory Metaphysical theory Ethical theory |
11) | Stoicism Epictetus Marcus Aurelius | The Discourses |
12) | Epicureanism Neoplatonism | General Overview quotations |
13) | New Year Holiday | |
14) | Medieval Philosophy Saint Augustine Thomas Aquinas | City of God Confessions |
15) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | Durant, Will. The Story of Philosophy: The Lives and Opinions of the Greater Philosophers. Simon and Schuster, 1961. Palmer, Donald. Looking at Philosophy: The Unbearable Heaviness of Philosophy Made Lighter. 4th ed. McGraw-Hill, 2005. Plato. Five Dialogues. Translated by G. M. A. GRUBE. Hackett Publishing Company, 2002. Plato. The Republic. http://www.idph.net. Epictetus. Discourses and Selected Writings. Penguin, 2008. |
Diğer Kaynaklar: | Durant, Will. The Story of Philosophy: The Lives and Opinions of the Greater Philosophers. Simon and Schuster, 1961. Palmer, Donald. Looking at Philosophy: The Unbearable Heaviness of Philosophy Made Lighter. 4th ed. McGraw-Hill, 2005. Plato. Five Dialogues. Translated by G. M. A. GRUBE. Hackett Publishing Company, 2002. Plato. The Republic. http://www.idph.net. Epictetus. Discourses and Selected Writings. Penguin, 2008. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |||||||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 2 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 2 |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | 2 |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 |