ELL015 The European Novelİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL015
Ders İsmi: Avrupa Romanı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. BURAK ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin; çağdaş eleştiri kuramları ışığında Çağdaş İngiliz Romanında, seçilen eserleri ayrıntılı olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen eserlerin eleştirel çözümlemesi yaparak, metnin edebi özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Romanlar, makaleler, filmler, eleştirel kuramlar, 1980-2000 arası dönemde İngiliz kültürü, tarihi, toplumsal cinsiyet, etnik ve ırk konuları, ulusal ve cinsel kimlikler kavramları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz Edebiyatında 1980-2000 arası döneme ait metinleri tanıyabilme.
2) Bu metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme.
3) Metinlerin, tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus handed out. Course policies discussed. Introduction to the course.
2) Introduction: “The Novel Today and Yesterday.”
3) Waterland. G. Swift’in Sanatı Sunum. "What history is" pp:4-26. What is "metafiction"? - What is "historiographic metafiction"?
4) Waterland. "Narrativisation of History" (article). "Postmodernism and the Problem of History"
5) Sexing the Cherry
6) Sexing the Cherry; "Telling Li(v)es"
7) Chatterton. The Art of Peter Ackroyd; “The Postmodern”: a postmodern vocabulary
8) Chatterton. Modernist and Postmodernist Experiments with the Historical Novel; “What History Is” by Jenkins
9) Chatterton. “Peter Ackroyd, Postmodernist Play and Chatterton.” by Finney
10) Chatterton. Fact and Fiction. “The Fictions of Factual Representation” by White
11) Possession: A Romance. The Art of A. S. Byatt. Romancing the Past
12) Possession: A Romance. The techniques in the novel: “Habitable Worlds and Literary Voices” by Polvinen
13) Possession: A Romance. Tracing and collecting the past: “Fantasies of (Re)Collection” by John J.Su
14) Possession: A Romance. Women’s historiography and private journals: “Burn What They Should Not See” by Shiffman

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Romanlar: Graham Swift, Waterland (1983) Peter Ackroyd, Chatterton (1987) Jeanette Winterson, Sexing the Cherry (1989) S. Byatt, Possession: A Romance (1990) Yardımcı Kitaplar: Atilla A., Historiography and the English Novel, Ege University Press, İZMİR, 2008 Childs, Peter. Contemporary Novelists. N.Y.: Palgrave Macmillan, 2005. Connor, Steven. The English Novel in History: 1950-1995. N.Y.: Routledge, 1996. Cowart, David. History and the Contemporary Novel. Edwardville: S.Illinois U.P., 1989. Hutcheon,Linda.A Poetics of Postmodernism. NY: Routledge, 1988. ---. The Politics of Postmodernism. London and N.Y.: Routledge, 1993. Jenkins, Keith (ed). Postmodern History Reader. London, Routledge, 1997. ---. Rethinking History. London and N.Y.: Routledge, 1999. Lane, Richard. Contemporary British Fiction. Oxford: Polity Press, 2003. Lee, Alison. Realism and Power: British Postmodern Fiction. N.Y.: Routledge, 1990. Lukacs, Georg. The Historical Novel. London: Merlin Press, 1982. Mc Hale, Brian. Postmodernist Fiction. London: Routledge, 1987. Waugh, Patricia. Metafiction. N.Y.: Routledge, 1984.
Diğer Kaynaklar: Romanlar: Graham Swift, Waterland (1983) Peter Ackroyd, Chatterton (1987) Jeanette Winterson, Sexing the Cherry (1989) S. Byatt, Possession: A Romance (1990) Yardımcı Kitaplar: Atilla A., Historiography and the English Novel, Ege University Press, İZMİR, 2008 Childs, Peter. Contemporary Novelists. N.Y.: Palgrave Macmillan, 2005. Connor, Steven. The English Novel in History: 1950-1995. N.Y.: Routledge, 1996. Cowart, David. History and the Contemporary Novel. Edwardville: S.Illinois U.P., 1989. Hutcheon,Linda.A Poetics of Postmodernism. NY: Routledge, 1988. ---. The Politics of Postmodernism. London and N.Y.: Routledge, 1993. Jenkins, Keith (ed). Postmodern History Reader. London, Routledge, 1997. ---. Rethinking History. London and N.Y.: Routledge, 1999. Lane, Richard. Contemporary British Fiction. Oxford: Polity Press, 2003. Lee, Alison. Realism and Power: British Postmodern Fiction. N.Y.: Routledge, 1990. Lukacs, Georg. The Historical Novel. London: Merlin Press, 1982. Mc Hale, Brian. Postmodernist Fiction. London: Routledge, 1987. Waugh, Patricia. Metafiction. N.Y.: Routledge, 1984.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3 3 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. 3
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 0 5 80
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 126