İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL009 | ||||
Ders İsmi: | Trajedi ve Komedi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. BURAK ASLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders Klasik dönemden 19. yüzyıla kadar olan dönemde, Avrupa Tiyatrosunun tarihi gelişimine odaklanır. Dersin amacı, öğrencilerin Antik Çağ, Rönesans ve Restorasyon döneminden seçme eserleri inceleyerek, Avrupa tiyatrosundaki ana akımlara, türlere ve yaklaşımlara eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Klasik dönemden 19. yüzyıla kadar olan dönemde, Avrupa Tiyatrosunun tarihi gelişimine odaklanır. Dersin amacı, öğrencilerin Antik Çağ, Rönesans ve Restorasyon döneminden seçme eserleri inceleyerek, Avrupa tiyatrosundaki ana akımlara, türlere ve yaklaşımlara eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tragedya ve komedi türlerinin başlıca özelliklerini tarihsel çerçevede tartışır, 2) Modern tiyatronun kullandığı klasik tiyatro biçimleri ve bu biçimlerde yapılan değişiklikleri analiz eder, 3) Tiyatro metinlerini modern dönemde gelişen akımlara ve türlere göre yorumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Development of Classical Tragedy | |
2) | Sophocles, Oedipus the King (429 B.C.E.) | |
3) | Renaissance Drama; Shakespeare, Hamlet | |
4) | Development of Classical Comedy | |
5) | Classical Comedy; Aristophanes, Lysistrata (411 B.C.E.) | |
6) | Renaissance Comedy; Shakespeare, A Midsummer Night?s Dream (1605) | |
7) | Midterm Examination | |
8) | Development of Modern European Drama | |
9) | Developments in Realism: Henrik Ibsen, A Doll's House (1879) | |
10) | Anti-Realism; Luigi Pirandello, from "On Humor" (1908); Luigi Pirandello, Six Characters in Search of an Author (1922, 1925) | |
11) | Epic Drama; Bertolt Brecht, Mother Courage and Her Children (1939) | |
12) | Absurd Drama: Samuel Beckett, Waiting for Godot (1952) | |
13) | Postmodern Drama: Introduction | |
14) | Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern Are Dead (1968) |
Ders Notları / Kitaplar: | Aristophanes. Lysistrata and Other Plays. Penguin, 2003. Beckett, Samuel, et al. Waiting for Godot. Grove P, 2011. Brecht, Bertolt. Mother Courage and Her Children. London, 1990. Ibsen, Henrik. Doll's House. Methuen, 1994. Jacobus, Lee A. The Bedford Introduction to Drama. Bedford, 2017. Pirandello, Luigi. Three Plays: the Rules of the Game. Six Characters in Search of an Author. Henry IV. Methuen, 1996. Shakespeare, William. A Midsummer Night's Dream. Simon and Schuster, 2004. Shakespeare, William. Hamlet. Penguin Books, 2015. Sophocles. Oedipus the King. Passerino Editore, 2017. Stoppard, Tom. Rosencrantz and Guildenstern Are Dead. Faber and Faber, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | Aristophanes. Lysistrata and Other Plays. Penguin, 2003. Beckett, Samuel, et al. Waiting for Godot. Grove P, 2011. Brecht, Bertolt. Mother Courage and Her Children. London, 1990. Ibsen, Henrik. Doll's House. Methuen, 1994. Jacobus, Lee A. The Bedford Introduction to Drama. Bedford, 2017. Pirandello, Luigi. Three Plays: the Rules of the Game. Six Characters in Search of an Author. Henry IV. Methuen, 1996. Shakespeare, William. A Midsummer Night's Dream. Simon and Schuster, 2004. Shakespeare, William. Hamlet. Penguin Books, 2015. Sophocles. Oedipus the King. Passerino Editore, 2017. Stoppard, Tom. Rosencrantz and Guildenstern Are Dead. Faber and Faber, 2000. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |||||||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | 3 |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | 5 | 80 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Final | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |