İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL008
Ders İsmi: Türk-Amerikan İlişkileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. BURAK ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Türk Amerikan ilişkilerinin Osmanlı İmparatorluğu döneminden günümüze nasıl geliştiği ve dönem içindeki sorunlara kuş bakışı tarihsel boyut içinde bakabilmek ve kavrayabilmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, Türk Amerikan ilişkilerinin Osmanlı İmparatorluğu döneminden günümüze nasıl geliştiği ve dönem içindeki sorunlara kuş bakışı tarihsel boyut içinde bakabilmek ve kavrayabilmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Osmanlı döneminde ABD ile ilk temaslar ve ilişkilerin gelişmesi öğrenebilme.
2) Türkiye Cumhuriyeti döneminde, Türk Amerikan ilişkilerinin gelişmesi ve izlediği yol kavrayabilme.
3) Bu iki devlet arasındaki ilişkilerin yeşerdiği uluslararası ortamın kavrayabilme
4) Bu iki devlet arasında ilişkilerin hangi sorunlar ile yoğrulduğunu öğrenebilme,
5) Bu iki devletin ilişkisinde tarafların birbirine karşı izlediği politikaların temellerini öğrenebilme
6) Uluslararası sistem içinde her iki devletin yerini görmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) How Ottoman Empire met with the US
2) American Commerce Activities in Ottoman Empire
3) American Missioners
4) Diplomatic Relations with the U.S.
5) Eastern Question and Nationalism among Minorities
6) Armenian Question and First World War
7) From World War I to Truman Doctrine
8) Midterm
9) Turkey s Entrance to NATO
10) Place of Turkey in NATO Strategic Plan
11) Military Agreements and Conflicts between Turkey and US
12) Eisenhower Doctrine and Iraq, Lebanon Conflicts
13) 1960 Coup D Etat, Cyprus, Johnson s Letter
14) General Review

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağrı Erhan, Türk Amerikan Ilişkilerinin Tarihsel Kökenleri, Istanbul, Imge Yayınları, 2001.
Oral Sander, Türk-Amerikan Ilişkileri:1947-1964, Ankara Sevinç Matbası, 1979.
Stephan Larrabee, Troubled Partnership, Santa Monica, RAND, 2010.
Diğer Kaynaklar: Çağrı Erhan, Türk Amerikan Ilişkilerinin Tarihsel Kökenleri, Istanbul, Imge Yayınları, 2001.
Oral Sander, Türk-Amerikan Ilişkileri:1947-1964, Ankara Sevinç Matbası, 1979.
Stephan Larrabee, Troubled Partnership, Santa Monica, RAND, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 3 3 3 3 3 3
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. 3
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 0 5 80
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 126