ELL007 Special Topics in American Literatureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL007
Ders İsmi: Amerikan Edebiyatında Özel Konular
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. BURAK ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Amerikan İç Savaşı'nın sonundan günümüze kadar olan dönemde Amerikan edebiyatının gelişiminin tarihsel bir incelemesini sunar. Gerçekçilik, Natüralizm, Modernizm ve Postmodernizm gibi çeşitli edebi akımlar incelenir ve Amerikan edebiyatından çağdaş örnekler de seçilen metinler arasında yer alır.
Dersin İçeriği: Bu ders, Amerikan İç Savaşı'nın sonundan günümüze kadar olan dönemde Amerikan edebiyatının gelişiminin tarihsel bir incelemesini sunar. Gerçekçilik, Natüralizm, Modernizm ve Postmodernizm gibi çeşitli edebi akımlar incelenir ve Amerikan edebiyatından çağdaş örnekler de seçilen metinler arasında yer alır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Amerikan İç Savaşı?ndan günümüze kadar olan dönem ve akımları tanırlar,
2) Amerikan İç Savaşı?ndan günümüze kadar olan edebi akımların özelliklerini Amerikan edebiyatından örneklerle açıklarlar,
3) On dokuzuncu yüzyıldan günümüze kadar Amerikan edebiyatında yer alan konuları ırk, toplumsal cinsiyet, politika ve insan hakları gibi küresel ve güncel konularla ilişkilendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course and overview of the syllabus, lecture on Civil War, its aftermath and the reconstruction in fiction
2) Civil War and its Aftermath in Fiction, Ambrose Bierce "An Occurrence at Owl Creek Bridge," Frances Ellen Watkins Harper "Learning to Read," Sojourner Truth "Keep the Thing Going While Things Are Stirring"
3) Realism Naturalism Regionalism, William Dean Howells "Editha," Henry James "The Real Thing," Jack London "To Build a Fire"
4) Realism Naturalism Regionalism, Charles Waddell Chesnutt "The Wife of His Youth," Mark Twain "The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County," Charlotte Perkins Gilman "The Yellow Wallpaper," Sarah Orne Jewett "A White Heron"
5) The Harlem Renaissance, Alain Locke "The New Negro," Booker T. Washington Chapter II from Up from Slavery: "Boyhood Days," W.E.B Du Bois "Strivings of the Negro People"
6) The Harlem Renaissance, Langston Hughes "The Negro Speaks of Rivers," Claude McKay "The Harlem Dancer," Nella Larsen selected excerpts from Passing
7) Midterm Examination
8) Native American writers of the nineteenth century, Charles Alexander Eastman from Deep Woods into Civilization, Zitkala Sa "Iktomi and the Fawn," "The Ghost Dance Songs and the Wounded Knee Massacre"
9) Modernism in fiction, William Faulkner "A Rose For Emily," Ernest Hemingway "The Snows of Kilimanjaro," Gertrude Stein excerpts from The Making of Americans
10) Modernism in poetry, Ezra Pound "A Pact," Amy Lowell "Venus Transiens," Marianne Moore "Poetry," H.D. "Helen"
11) Poetry after the Second World War: Beat, Confessional, New York School, L=A=N=G=U=A=G=E Poetry, Allen Ginsberg "A Supermarket in California," Sylvia Plath "Daddy" "Lady Lazarus," Frank O'Hara "The Day Lady Died" (1960) Lyn Hejinian from The Fatalist: "The best words get said frequently- they are like fertile pips."
12) Postmodernism, Ronald Sukenick "Innovative Fiction / Innovative Criteria" (1974), William H. Gass "The Medium of Fiction" (1970), Donald Barthelme "The Balloon" (1968), Billie Collins "Sonnet" (2001)
13) 9/11 in literature, Joy Harjo "When the World As We Knew It Ended ?" Charles Simic (b. 1938) "Late September" (2003) Art Spiegelman (b. 1948) In the Shadow of No Towers (2004)
14) Example readings from contemporary poetry, fiction, and non-fiction, Louise Erdrich "Fleur," Luise Glück "Appearances" Tracy K. Smith "The Universe: Original Motion Picture Soundtrack," Amy Tan "Mother Tongue"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Levine, Robert S., et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 9th edition, Volumes C, D and E, New York, Norton, 2017.
Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, London, Routledge, 1991.
Diğer Kaynaklar: Levine, Robert S., et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 9th edition, Volumes C, D and E, New York, Norton, 2017.
Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, London, Routledge, 1991.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 3 3 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. 3
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 0 5 80
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 126