ELL006 Ethnic American Literatureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL006
Ders İsmi: Etnik Amerikan Edebiyatı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. BURAK ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Amerika Birleşik Devletleri, temel olarak bir göçmen ülkesi; içinde insan ırk ve renklerinin her türünün birbirine karıştığı ve temsil edildiği farklılıkları eriten kazan ya da kaleydoskop, olarak tasarlandığı için, Amerikan tarihi ve kültürüne bakarken etnik ve göçmen tarihini ve kültürlerini göz ardı etmek en azından eksik bir bakıştır. Bu derste Amerikan kültürünün kuruluşundan günümüze değin etnik ve göçmen grupların, Amerikan kültürüne katkıları, onunla çatışmaları, onu dönüştürmeleri, ayrıca Amerikan ana akım kültürü tarafından algılanmaları, dışlanmaları ve/veya kabul edilmeleri konusunda tarihsel, kuramsal ve kurgusal yapıtlar ele alınacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin, ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet arasındaki karmaşık ilişkiyi görmelerinin yanı sıra, Amerikan kültürünün (sürekli değişen) merkez ve çeperleri, etnik grupların ana akım kültürle olan, kendi içlerinde, aralarındaki ilişkileri konusunda bir anlayışa varmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Amerika Birleşik Devletleri, temel olarak bir göçmen ülkesi; içinde insan ırk ve renklerinin her türünün birbirine karıştığı ve temsil edildiği farklılıkları eriten kazan ya da kaleydoskop, olarak tasarlandığı için, Amerikan tarihi ve kültürüne bakarken etnik ve göçmen tarihini ve kültürlerini göz ardı etmek en azından eksik bir bakıştır. Bu derste Amerikan kültürünün kuruluşundan günümüze değin etnik ve göçmen grupların, Amerikan kültürüne katkıları, onunla çatışmaları, onu dönüştürmeleri, ayrıca Amerikan ana akım kültürü tarafından algılanmaları, dışlanmaları ve/veya kabul edilmeleri konusunda tarihsel, kuramsal ve kurgusal yapıtlar ele alınacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin, ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet arasındaki karmaşık ilişkiyi görmelerinin yanı sıra, Amerikan kültürünün (sürekli değişen) merkez ve çeperleri, etnik grupların ana akım kültürle olan, kendi içlerinde, aralarındaki ilişkileri konusunda bir anlayışa varmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Amerikan Edebiyatının belli başlı yapıtları yoluyla Amerikan kültürü ve tarihinin tek ve resmi anlatı ile değil, çoklu anlatılarla var olduğunu kavraması,
2) Göç olgusunun, genelde insanlık tarihinin, özelde ise Amerikan tarihinin, en temel unsurlarından biri olduğunu kavraması,
3) Göç, etnisite, kültürel/ırksal/cinsel azınlık, merkez-çeper ilişkisi konularında farkındalık geliştirmesi,
4) Etnisite ve göç konusunda kaleme alınmış yazınsal, kültürel ve eleştirel metinleri tanıması,
5) Etnisite kuramlarının gelişimini ve uygulamasını öğrenmesi,
6) ABD'ye göçün kültürel, ekonomik, yasal ve tarihsel geri planını anlaması,
7) Etnisite ve göç hakkında metinleri çözümleme ve tutarlı argümanlarla sentezlemeyi başarması,
8) Kendi kültürlerinde farklılıklara ilişkin farkındalık ve duyarlılık geliştirmesi hedeflenmektedir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Güncellenecektir
1) Introduction to the Course: Is America an Immigrant Culture : Immigrants and non-Immigrant Ethnics.
2) Different Experiences of Landing and Encounter: Takaki, Part One: Boundlessness. Part Two: "Borders: Toward the Stony Mountaings: From Removal to Reservation." Part Three. "Distances: 'The Indian Question': From Reservation to Reorganization." Crevecoeur, "Letters from an American Farmer."
3) Paula S. Rothenberg, ed. Race Class and Gender. "Sun Chief: Autobiography of a Hopi Indian," "Indian Tribes: A Continuing Quest for Survival" Student Reports on Erdrich, Love Medicine
4) Sollors, "Romantic Love, Arranged Marriage, and Indian Melancholy," "Interlude: From Indian to Urban," "Some Tales of Consent and Descent." Student Reports on Erdrich, Love Medicine.
5) Takaki, Part Two: Borders: "No More Peck o'Corn: Slavery and Its Discontents." Part Three: Distances: "To the Promised Land: Blacks in the Urban North." Student Reports on Rothenberg Part II and III
6) Frederick Douglass, Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself Student Reports on Rudolfo Anaya, Bless Me, Ultima
7) Takaki: "Borders: 'Foreigners in Their Native Land': Manifest Destiny in the Southwest." Part Three: "Distances: 'El Norte': The Borderland of Chicano America." Sowell, "Americans from Latin America." Student Reports on Rudolfo Anaya, Bless Me, Ultima
8) Midterm Exam
9) David Hollinger, Postethnic America, "Introduction," "Haley's Choice and Ethno-racial Pentagon," "From Species to Ethnos" Student Reports on Rothenberg Part VI
10) European Backgrounds: Thomas Sowell, "Americans from Europe." Oscar Handlin, The Uprooted: "Peasant Origins," "The Crossing," "The Daily Bread," "Generations," "The Shock of Alienation," "Restriction," "Promises." Student Reports on Jacob Riis, How the Other Half Lives
11) Handlin, "New Worlds, New Visions," "Religion as a Way of Life," "The Ghettos," "In Fellow Feeling," "Democracy and Power." Student Reports on Cahan, "The Imported Bridegroom."
12) Takaki: Part Two: Borders: "Emigrants from Erin: Ethnicity and Class within White America" Part Three: "Distances: 'Between Two Endless Days': The Continuous Journey to the Promised Land." Student Reports on Jen, Who is Irish
13) Cahan, Yekl Student Reports on Richard H. Thompson, Theories of Ethnicity: "Introduction: Ethnicity and Human Nature," "In Genes We Trust," "Primordial Versus Civil Ties: The Dialectic between Ethnicity and the State." Hollinger: Epilogue Sollors: Conclusion
14) Wrap up

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Thomas Sowell, Ethnic America
Oscar Handlin, The Uprooted
Jacob Riis, How the Other Half Lives
Paula S. Rothenberg, Race,Class, and Gender in the United States
Ronald Takaki, A Different Mirror
Richard H. Thompson, Theories of Ethnicity
Werner Sollors, Beyond Ethnicity
David Hollinger, PostethnicAmerica
Gordon Hutner, Immigrant Voices
Abraham Cahan, The Imported Bridegroom and Other Stories
Louise Erdrich, Love Medicine
Gish Jen, Who is Irish
Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima
Frederick Douglass, Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself
Diğer Kaynaklar: Thomas Sowell, Ethnic America
Oscar Handlin, The Uprooted
Jacob Riis, How the Other Half Lives
Paula S. Rothenberg, Race,Class, and Gender in the United States
Ronald Takaki, A Different Mirror
Richard H. Thompson, Theories of Ethnicity
Werner Sollors, Beyond Ethnicity
David Hollinger, PostethnicAmerica
Gordon Hutner, Immigrant Voices
Abraham Cahan, The Imported Bridegroom and Other Stories
Louise Erdrich, Love Medicine
Gish Jen, Who is Irish
Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima
Frederick Douglass, Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 3 3 3 3 3 3 3 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. 3
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 0 5 80
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 126