İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL004 | ||||
Ders İsmi: | Amerikan Tiyatrosu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. BURAK ASLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Amerikan tiyatrosunun kökenlerini ve gelişimini tanımlamak, önemli tiyatro akımlarını açıklamak, 20.yy den günümüze tiyatro oyunlarını sınıflandırmak, Amerikalı oyun yazarlarının eserlerini karşılaştırmak, eserleri hem biçim hem de içerik açısından derinlemesine incelemek |
Dersin İçeriği: | 1920’lerden günümüze Amerikan tiyatrosu, E. O’Neill, T. Williams, A. Miller, T. Wilder, L. Hellman, L. Hansberry, E. Albee gibi seçkin yazarların oyunlarının biçim ve içerik bakımından kapsamlı incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Amerikan tiyatrosunun kökenlerini ve gelişimini özetler 2) Amerika’da görülen önemli tiyatro akımlarını tanımlar 3) 20. yy’den günümüze Amerika’da yazılan oyunları hem içerik hem de biçim açısından derinlemesine inceler 4) Oyunlara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Amerikan tiyatrosunun kökenleri ve geçirdiği evreler | |
2) | Amerika’da görülen önemli tiyatro akımları | |
3) | 20. yy’den günümüze önemli tiyatro yazarları ve eserleri | |
4) | T. Williams’ın A Sreetcar Named Desire adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
5) | T. Williams’ın A Sreetcar Named Desire adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
6) | E. Albee’nin Zoo Story adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
7) | E. Albee’nin Zoo Story adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
8) | A.Miller’ın Death of a Salesman adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
9) | Ara sınav | |
10) | E. O’Neill’ın Long Day’s Journey into Night adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
11) | E. O’Neill’ın Long Day’s Journey into Night adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
12) | S. Shepard’ın Buried Child adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
13) | S. Shepard’ın Buried Child adlı tiyatro oyununun incelenmesi | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerald Berkowitz. American Drama of the Twentieth Century, 1992. Ruby Cohn. New American Dramatists, 1960-1990, 1992. Hudson Long. American Drama from its Beginnings to the Present, 1970 |
Diğer Kaynaklar: | Gerald Berkowitz. American Drama of the Twentieth Century, 1992. Ruby Cohn. New American Dramatists, 1960-1990, 1992. Hudson Long. American Drama from its Beginnings to the Present, 1970 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | 3 |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | 3 |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | 5 | 80 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Final | 1 | 0 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |