Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EKO306 | ||||
Ders İsmi: | Ekonomik Düşünce Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Çiğdem Gürsoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders iktisadi düşüncenin teorik-felsefi altyapısını ve gelişim sürecini öğreterek öğrencilerin güncel iktisat bilgisini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | İktisadi düşüncenin feodal sistemden kapitalizmin doğuşuna ve kapitalizmin doğuşundan da günümüze kadar süren kuramsal gelişimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Düşüncelerin gelişiminde siyasi ve sosyal koşullar eşliğinde yoğun biçimde maddi koşullar ve ekonomik alt yapının belirleyici olduğunu öğrenir. 2) Ne zaman teknoloji ve bilim değişse, toplumsal yaşam ve ekonomik yaşamın da değiştiğini ve bunun yeni iktisat teorilerini ve iktisadi düşünceleri doğurduğunu anlarlar. 3) İktisadi sorunları statik bir olgu olarak değil, dinamik ve sürekli gelişen bir süreç olarak kabul eder ve daha objektif analizler yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İktisadi Düşünceyle İlişkili Kavramsal Bir Giriş | |
2) | Merkantilist İktisadi Düşünce: Ana İlkeleri ve Eleştirisi | |
3) | Merkantilist Dönemin İktisadi Sonuçları | |
4) | Liberalizm ve Fizyokrasi: Ana İlkeler, Felsefesi ve Eleştirisi | |
5) | Klasik Ekole Kaynaklık Eden Fizyokrat Düşünürler ve Teorileri | |
6) | Klasik Okula Bir Bakış: Tarihçe, Ana İlkeleri, Felsefesi ve Katkıları | |
7) | Adam Smith ve Ulusların Zenginliği | |
8) | Diğer Öne Çıkan Klasik İktisatçılar ve Teorileri | |
9) | Bilimsel Sosyalizm: Karl Marks ve İktisat Felsefesi | |
10) | Karl Marks'ın İktisadi Alana Yaklaşımı ve Teorileri | |
11) | Ara Sınav | |
12) | Neo-Klasik Ekol: Paradigmal Dönüşüm (Metot, Felsefe ve Katkılar) | |
13) | Klasik, Marksist ve Neo-Klasik Ekol Karşılaştırması: Metot ve Felsefe | |
14) | Yeni Kurumsal İktisat Teorisi ve Eski Kurumsal İktisat: Metot ve Felsefe Karşılaştırması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Ali Özgüven, İktisadi Düşünceler-Doktrinler ve Teoriler, Filiz Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Adam Smith, Ulusların Zenginliği, İşbankası Yay. 2- Karl Marx, Kapital, 1. Cilt, Yordam Kitap. 3- J. Maynard Keynes, Genel Teori, Kalkedeon. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 1 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |