Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EKO306 | ||||
Ders İsmi: | Ekonomik Düşünce Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Çiğdem Gürsoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, iktisadi düşüncenin teorik-felsefi altyapısını ve gelişim sürecini öğreterek ilk çağlardan günümüze iktisadi düşüncenin değişim ve dönüşümü hakkında temel bilgiler kazandırır. Farklı iktisat okulu düşünürlerinin teorilerini dayandırdıkları sosyo-ekonomik olayları vurgulamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | İktisadi düşüncenin gelişimini anlayabilmek için tarih, coğrafya, sosyoloji, siyaset bilimi, edebiyat gibi çeşitli disiplinlerle ilgili temel genel kültür hakkında bilgi verilecektir. Ülkelerin sabit bir iktisat düşünce içerisinde hareket etmeyerek zaman içinde değişim ve dönüşüm gösterebileceğinin altı çizilecektir. İlaveten iktisadi kavramların da zaman içindeki serüveni hakkında örneklemeler yapılacaktır. Tarih içindeki iktisadi düşünce değişimlerinin benzer sebeplerden kaynaklandığı vurgulanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İktisadi düşüncelerin siyasi ve sosyal koşullardan bağımsız gelişemeyeceğini bilir. 2) Teknoloji ve bilim değiştiğinde, toplumsal yaşam ve ekonomik yaşamın da değiştiğini ve bunun yeni iktisat teorilerini ve iktisadi düşünceleri doğurduğunu anlar. 3) İktisadi paradigmaları statik bir olgu olarak değil, dinamik ve sürekli gelişen bir süreç olarak değerlendirir. 4) Klasik iktisattan günümüze iktisadi düşüncelere getirilen eleştirel yaklaşımları bilir. 5) Geçmişten günümüze üretim, tüketim ve bölüşüm ilişkilerindeki değişim ve dönüşümleri ana hatlarıyla bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İktisadi Düşünce Tarihinin Metodolojik Temelleri | |
2) | Adam Smith’ten Önce İktisat Düşüncesi | |
3) | Klasik İktisat Düşüncesi I | |
4) | Klasik İktisat Düşüncesi II | |
5) | Klasik İktisat Düşüncesinde Heterodoks Yaklaşımlar I | |
6) | Klasik İktisat Düşüncesinde Heterodoks Yaklaşımlar II | |
7) | Neoklasik İktisat Düşüncesi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kurumsal İktisat | |
10) | İktisat Düşüncesinde Refahın Anlamı | |
11) | İktisat Düşüncesinde Paranın Anlamı | |
12) | İktisat Düşüncesinde Keynes | |
13) | Yeni Klasik İktisat, Yeni Keynesçi İktisat | |
14) | Konuların ana başlıkları ile yeniden ele alınması |
Ders Notları / Kitaplar: | Neşe Erim, İktisadi Düşünce Tarihi, Umut Tepe Yayınları. Sanayileşmenin Gizli Tarihi, Ha-Joon Chang, Efil Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | Blackboard sistemine yüklenen tüm materyaller. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | |||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 3 |
5) | Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 2 |
6) | Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |