Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EKO302 | ||||
Ders İsmi: | Türkiye Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Çiğdem Gürsoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye ekonomisinin temel özelliklerini ve tarihsel gelişimini açıklamaktır. Ayrıca özel ve kamu kurumlarının Türkiye ekonomisindeki rolleri vurgulanacaktır. Sosyal ve politik olayların Türkiye ekonomisindeki etkileri tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne Geçişte Ekonominin Genel Yapısı, Sanayi Devrimi’nde Osmanlı, Ulus Devlet Oluşturma Sürecinde Türkiye Ekonomisi 1923-1929, İthal İkameci Kalkınma 1930-1940 , İthal İkameci Kalkınma 1940-1950, Serbest Ekonomiye Geçiş 1950-1960, Serbest Ekonomiye Geçiş 1960-1980, Neoliberalizm ve Türkiye Ekonomisinde Yapısal Dönüşüm 1980-1990, Neoliberalizm ve Türkiye Ekonomisinde Yapısal Dönüşüm 1990-2000, Küreselleşen Dünyada Türkiye Ekonomisi 2000-2010, Küreselleşen Dünyada Türkiye Ekonomisi 2010-2020, COVİD-19 Pandemisi’nde Türkiye Ekonomisi 2020-2021, Dönemlerin birbiri ile karşılaştırılması ve gelecek hakkında olası senaryolar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Osmanlı Devleti'nin son yıllardaki ekonomik durumunu bilir. 2) Türkiye ekonomisinin değişimini ve dönüşümünü takip edebilir. 3) Türkiye ekonomisinin sektörel aşamalarını bilir. 4) Yaşanmış krizlerin sebeplerini analiz eder. 5) 21. yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye'nin ekonomik durumunu bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne Geçişte Ekonominin Genel Yapısı | |
2) | Sanayi Devrimi’nde Osmanlı | |
3) | Sunum | |
4) | Ulus Devlet Oluşturma Sürecinde Türkiye Ekonomisi 1923-1929 | |
5) | İthal İkameci Kalkınma 1930-1940 I | |
6) | İthal İkameci Kalkınma 1940-1950 II | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Serbest Ekonomiye Geçiş 1950-1960 I | |
9) | Serbest Ekonomiye Geçiş 1960-1980 II | |
10) | Neoliberalizm ve Türkiye Ekonomisinde Yapısal Dönüşüm 1980-1990 I | |
11) | Neoliberalizm ve Türkiye Ekonomisinde Yapısal Dönüşüm 1990-2000 II | |
12) | 21. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Türkiye Ekonomisi | |
13) | Sunum | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Gülten Kazgan, Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi Korkut Boratav, Türkiye Ekonomisi |
Diğer Kaynaklar: | TUİK raporları, kalkınma planları, çeşitli sektörlerin hazırladıkları raporlar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 1 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |