EEE206 Electronics 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE206
Ders İsmi: Elektronik 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. INDRIT MYDERRİZİ
Dersi Veren(ler): ERDEM AKBOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yarıiletken teorisini ve elektronik devre elemanlarını tanıtmak, diyot ve transistor gibi yarıiletken elemanların temel devrelerde uygulamalarını göstermektir. Ayrıca, PSpice yazılımının kullanımını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Elektronik devre elemanları ve temel devreleri kapsar. Diyotlar: Yarıiletkenlerle ilgili kavramlar, pn-jonksiyonlu diyodun fiziksel yapısı, uç karakteristikleri, ideal diyot, Zener diyot, diyotlu devrelerin analizi. BJT ve MOSFET: Fiziksel yapısı ve çalışma bölgeleri, DA kutuplaması, küçük-işaret modeli, temel kuvvetlendirici devrelerinin analizi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yarıiletkenlerin özelliklerini, diyot, BJT ve MOSFET elemanlarının fiziksel yapılarını ve çalışma prensiplerini anlamak
2) Diyot, BJT ve MOSFET içeren temel devrelerin analizlerini yapabilmek
3) İşlemsel kuvvetlendiricileri (OPAMP) içeren temel devreleri analiz edebilmek
4) Diyot ve OPAMP içeren temel devreler ile BJT ve MOSFET içeren temel kuvvetlendiricileri simüle edebilme, gerçekleyebilme, test edebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektronik Devrelerine Giriş Ders kitabı
2) Yarıiletken Maddeler ve p-n Jonksiyonları Ders kıtabı
3) Diyotun Çalışması ve Modelleri Ders kıtabı
4) Diyot Uygulamaları: Doğrultucular, Kırpıcılar, vs. Ders kıtabı
5) Zener diyotlu devre uygulamaları Ders kıtabı
6) BJT Transistorlar, Küçük İşaret Modeli, Kutuplama Devreleri Ders kıtabı
7) BJT Kuvvetlendiricileri (CE – CB – CC) Ders kıtabı
8) Ara Sınav Ders kıtabı
9) MOS Transistorlar, Küçük İşaret Modeli, Kutuplama Devreleri Ders kıtabı
10) MOS Kuvvetlendiricileri (CS – CG – CD) Ders kıtabı
11) İşlemsel kuvvetlendiriciler: özellikleri, ideal OPAMP Ders kıtabı
12) İşlemsel kuvvetlendiriciler: uygulama örnekleri Ders kıtabı
13) CMOS Evirici: Statik Davranışı Ders kıtabı
14) CMOS Evirici: Dinamik Davranışı Ders kıtabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Microelectronic Circuits, A. S. Sedra, K. C. Smith, 7th Edition, Oxford University Press, 2014.
Diğer Kaynaklar: Microelectronic Circuit Design, R. C. Jaeger, T. N. Blalock, 4th Edition, McGraw-Hill, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 2 2
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3 3
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2 2
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 7 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 170