ECO403 International Economicsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ekonomi (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO403
Ders İsmi: Uluslararası Ekonomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders; uluslararası ticaret teorileri ve politikalarının dünya ekonomisi üzerindeki etkilerini analiz etme becerisini kazandırır. Ayrıca uluslararası finansal hareketler ve küreselleşmenin sonuçlarını ülkeler ve bölgeler bazında inceleyerek farklılıklar ve benzerlikler üzerinde durur. Diğer bir deyişle ders; uluslararası ticaretin zamana, coğrafyaya, sosyo-ekonomik olaylara ve ülkelerin iç-dış politikalarına bağlı olarak nasıl değiştiğini anlatır.
Dersin İçeriği: Uluslararası Ekonomiye Giriş, Klasik Dış Ticaret Teorileri, Uluslararası Ticaret Teorisinde Arz ve Talep Modelleri, Uluslararası Ticareti Açıklamaya Yönelik Yeni Modeller, Uluslararası Ticaret Politikaları, Gümrük Tarifeleri, Uluslararası Ticarete Müdahale Tarife Dışı Araçlar, Uluslararası Ticaret Politikaları ve Ekonomik Kalkınma, Dünya Ticaretinin Serbestleşmesi ve Uluslararası Faktör Hareketlilikleri, Uluslararası Para Sistemleri, Finansal Krizler, Avrupa Birliği Latin Amerika, BRIC ve Doğu Asya Ülkeleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası ekonomi teorilerini temel olarak kavrar.
2) Uluslararası ekonomi politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
3) Uluslararası ticaretin ekonomik kalkınmadaki rolünü kavrar.
4) Uluslararası faktör hareketlilikleri hakkında bilgi sahibi olur.
5) Farklı ülke gruplarının ekonomik durumunu analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası Ekonomiye Giriş
2) Klasik Dış Ticaret Teorileri
3) Uluslararası Ticaret Teorisinde Arz ve Talep Modelleri
4) Uluslararası Ticareti Açıklamaya Yönelik Yeni Modeller
5) Uluslararası Ticaret Politikaları
6) Gümrük Tarifeleri
7) Uluslararası Ticarete Müdahale - Tarife Dışı Araçlar
8) ARA SINAV
9) Uluslararası Ticaret Politikaları ve Ekonomik Kalkınma
10) Dünya Ticaretinin Serbestleşmesi ve Uluslararası Faktör Hareketlilikleri
11) Uluslararası Para Sistemleri
12) Finansal Krizler
13) Avrupa Birliği Latin Amerika, BRIC ve Doğu Asya Ülkeleri
14) Ödev Sunumu ve Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Economics: Theory & Policy; Krugman, Obstfeld and Melitz; 9th Edition
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. 1 1 1 1 1
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3 3 3 3
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3 3 3 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 2 2 2 2 2
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. 3 3 3 3 3
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. 3 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1 1 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1 1 1 1 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 2 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. 1
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 2
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. 3
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. 3
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 1 10 1 11
Küçük Sınavlar 2 5 1 12
Ara Sınavlar 1 20 1 21
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 126